Piekary Śląskie
SPIekar.pl

Komunikacja - Remonty / budowy dróg w Piekarach

Gizela - 2012-03-04, 15:16
Temat postu: Remonty / budowy dróg w Piekarach
Dziennik Zachodni napisał/a:
W Piekarach Śl. powstaną nowe ronda!
To bynajmniej nie jest plotka. W tym roku z kasy miasta na remonty dróg pójdzie ponad 4 mln zł. Dodatkowe 541 tys. zł przekazali w miniony czwartek radni na projekty budowy dwóch nowych rond i postawienie świateł w Brzozowicach i Dąbrówce Wielkiej. Szykuje się więc spore zamieszanie w piekarskim bruku... Nowe ronda powstaną przy skrzyżowaniu ul. Bednorza z drogą krajową 94 oraz przy skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej 911 z ul. Podmiejską. Mają poprawić bezpieczeństwo i drożność.

– Pomysł budowy rond był wielokrotnie omawiany na posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, której członkami są m.in. policjanci Wydziału Ruchu Drogowego piekarskiej komendy – tłumaczy Artur Madaliński, rzecznik prasowy Urzędu Miasta. Na budowę rond przyjdzie nam poczekać - na razie trwa projektowanie nowych skrzyżowań o ruchu okrężnym.

W tym roku na remonty dróg z kasy miasta pójdzie 4 mln 419 tys. zł. Renowacji doczekają się jezdnie m.in.: DW 911, DK 94 (przy skrzyżowaniu z Siemianowicami), fragmenty ul. Jana Pawła II na Józefce (od ul. Równoległej do Józefskiej), najgorsze odcinki ul. Józefskiej, ul. bp. Bednorza (między cmentarzem a skrzyżowaniem z ul. Frenzla), ul. bp. Nankera (między Oświęcimską a Brzechwy), ul. Kotuchy (w rejonie starego osiedla w Brzezinach Śląskich), ul. Gen Ziętka (od ul. Bytomskiej do Gimnazjalnej) a także fragmenty jezdni ul. Rycerskiej, Sowińskiego, Skargi, Szpitalnej, Wyzwolenia, Szybowej, a także ul. Pod Lipami.
Na remont chodników piekarzanie mogą liczyć przy ul. Roździeńskiego (na odcinku między Dzielnicowym Domem Kultury a skrzyżowaniem z ul. Bednorza), Bytomskiej (między urazówką a ul. Miarki), Sadowskiego (między młynem a galerią), Pod Lipami (od ul. Bytomskiej do Akacjowej), Nałkowskiej, Kopernika i Słowików. Przy ul. Okulickiego wyremontowany będzie chodnik i powstaną miejsca parkingowe, a kompleksowego remontu dróg doczeka się os. Andaluzja.
Po zimie urzędnicy zaplanują też łatanie dziur w drogach. Od początku roku wydali już na ten cel 15 tys. zł.

W dwóch miejscach Piekar Śląskich staną też sygnalizacje świetlne – na ul. Oświęcimskiej i ul. Sadowskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Jagiellońską.
Jeśli wierzyć zapewnieniom spółki Tramwaje Śląskie, w lecie tego roku ze skrzyżowania ulicy Roździeńskiego i Kotuchy wreszcie znikną tory tramwajowe po zlikwidowanej w 2006 roku linii tramwajowej nr 8. Jak czytamy w odpowiedzi na interpelację radnego Łukasza Ściebiorowskiego, część kosztów naprawy nawierzchni pokryje miasto.

http://piekaryslaskie.nas...e6f7f4986,1,3,4

P Śl - 2012-03-04, 19:00

Poza rondem na DW 911 reszta wg mnie zbedna, a przynajmniej mocno przesadzona.
kamilw - 2012-03-04, 22:01

I dobrze, niech się buduje i remontuje :) Oby nie trzeba było wyremontowanych dróg rozkopywać i robić od nowa... jak to się ponoć zdarzało :)
P Śl - 2012-03-04, 23:27

Ta niech sie buduje, a potem bedziecie narzekac, ze co 500 metrow musicie sie zatrzymac, czy to autem czy to autobusem bo swiatla. Na tych naszych drogach poki co da sie nawet przy najwiekszym ruchu umiejetnie wymusic zatrzymanie, nie trzeba do tego swiatel ;) . Te 200 tys dalo by sie wykorzystac na wazniejsze cele.
MephiR - 2012-03-06, 11:18

No ale rondo na DW911 rzeczywiście się przyda...
marew - 2012-03-06, 14:19

MephiR napisał/a:
No ale rondo na DW911 rzeczywiście się przyda...


Podczas budowy korki będą tam masakryczne, tak mi się wydaje

kamilw - 2012-03-06, 14:54

Coś za coś... nie można mieć inwestycji bez pewnych utrudnień czy czasowych wyrzeczeń.
marew - 2012-03-06, 15:01

kamilw napisał/a:
Coś za coś... nie można mieć inwestycji bez pewnych utrudnień czy czasowych wyrzeczeń.


Ja to rozumiem, ale wielu kierowców nie

MephiR - 2012-03-06, 15:23

marew napisał/a:
Podczas budowy korki będą tam masakryczne, tak mi się wydaje

Przy każdej przebudowie są utrudnienia. Gdyby w taki sposób podchodzić do kwestii remontów, to ostatecznie nic by nie zostało zrobione. Nie można się bać kierowców, bo będą strzelać fochy. Po przebudowie będą zadowoleni, bo w końcu będzie dało się tamtędy normalnie przejechać.

Gizela - 2012-03-07, 11:11

Byle tylko nie robiły się znów tam korki... Tak jak teraz - skrzyżowanie ledwo kilka lat po przebudowie, a się zatyka. Nie dało się od razu zrobić ronda? Najlepszym rozwiązaniem byłby bezkolizyjny węzeł, ale podejrzewam, że w Piekarach nie ma co liczyć na tak duży wydatek.

Ps. teraz w promieniu kilku kilometrów będzie kilka rond. Na Oświęcimskiej, Bytomskiej i dwa na DW911. Podobno bytomski magistrat planuje budowę ronda na obwodnicy... Będzie jak w Rybniku :P

Jaymzarf - 2012-03-07, 12:16

Tak sobie próbuje wyobrazić, co zmieni rondo na x DW911 i podmiejskiej.
Chyba niewiele, jeśli nie będzie wielopasmowe spiralne. Oby projekt przewidywał wzmożony ruch po uruchomieniu autostrady, gdyż wiele samochodów zjedzie przed PPO jeśli będą chciały dotrzeć do Piekar.

Nie wiem dlaczego, ale mam obawy o to, co zmieni powstanie ronda...

Jestem też ciekaw, co z miejscami parkingowymi na oś. Wieczorka II, (rejon przedszkola 5). Niebawem kolejne trawniki staną się dzikimi parkingami, a dzieciaki już całkiem zostaną pozbawieni jakichkolwiek miejsc do zabaw. Na "Starym" osiedlu co rusz jakieś nowe parkingi, a "nowe osiedle" zapomniane od powstania, chociaż więcej samochodów jest.

P Śl - 2012-03-07, 14:20

Jeszcze jajorodno na gimnazjalnej.
MephiR - 2012-03-07, 17:29

Rondo na DW911 bankowo musi mieć dwa pasy ruchu i najlepiej wydzielone prawoskręty. Wówczas przepustowość powinna być O.K. Przydałoby się też poszerzyć na odcinku pierwszych kilkudziesięciu metrów wszystkie drogi wylotowe z ronda, tak aby nie robiły się zatory podczas zjazdu w bardziej zatłoczonym kierunku.
a1_piekary - 2012-03-16, 11:39
Temat postu: Czy DW 911 jest bezpieczną drogą??
Czy DW 911 jest bezpieczną drogą??

http://www.piekary.slaska...ci/art3562.html
http://www.piekary.slaska...ci/art3561.html

P Śl - 2012-03-21, 15:55

Jak wam sie podoba wahadelko w zwiazku z remontem przy autostradzie w Brzozowicach ?. Jak zyje to chyba jeszcze nie widzialem, zeby sie gdzies zielone swiatlo palilo gora 5 sekund,. Strach pomyslec jakie by powstaly korki jakby mijanka byla dluzsza.
Gizela - 2012-06-13, 21:23

UM Piekary Śląskie napisał/a:
Uwaga, od jutra ul. Szpitalna zamknięta

Od 14 czerwca od godziny 10.00 w związku z kładzeniem nawierzchni zostaje zamknięta ulica Szpitalna na całej długości (od hurtowni Hadex do Szpitala Miejskiego). Objazdy zostaną prowadzone ulicami bocznymi, m.in. Żwirki, Kościuszki, Wolności. Remont potrwa przez kolejne trzy dni (do 16 czerwca).

http://piekary.pl/pl/10/1339591704/2

marew - 2012-08-19, 10:29

Wg mnie nie postarali się.
A dokładniej chodzi o ul Bytomską, od skrzyżowania z Wyszyńskiego do ronda.
Wymienili asfalt tam gdzie był w miarę ok, a zostawili tam gdzie jest bardzo nierówno, tzn na wysokości BP, jadąc od ronda

kamilw - 2012-08-19, 13:36

marew, niestety muszę się z Tobą zgodzić. Miejmy nadzieję, że to nie koniec prac. Zamiast asfaltu na całym odcinku, porobiono placki, co prawda na szerokość jezdni, jednak pominięto niektóre, istotne miejsca, gdzie stan nawierzchni jest zły.
marew - 2012-08-19, 13:49

Zapomniałem też napisać, że naprawili zagłębienia przy prawej stronie ulicy Podmiejskiej :D
huri_khan - 2013-02-15, 13:17

Ja miałem dzisiaj okazję jechać z Kamienia do Brzezin i chciałbym pochwalić Piekary za największy próg zwalniający. A jest nim most przy byłej kopalni Andaluzja.

Widok od strony Kamienia


Widok od strony Brzezin.

polopirynaS - 2013-02-16, 15:32

są wyboje to jest i ograniczenie prędkości, nie przesadzaj znowu. popatrz na drogi w Twoim mieście i tam pstrykaj foty, braknie ci karty pamięci :lol2:
marew - 2013-02-16, 17:16

polopirynaS napisał/a:
są wyboje to jest i ograniczenie prędkości, nie przesadzaj znowu. popatrz na drogi w Twoim mieście i tam pstrykaj foty, braknie ci karty pamięci :lol2:



tylko, że te wyboje naprawiali jakiś czas temu

huri_khan - 2013-03-09, 08:54

polopirynaS napisał/a:
są wyboje to jest i ograniczenie prędkości, nie przesadzaj znowu. popatrz na drogi w Twoim mieście i tam pstrykaj foty, braknie ci karty pamięci


Problem w tym że "wyboje" oznacza się innym znakiem, A-11 a nie A-11a jaki postawiono tutaj.

Dzisiaj ponownie jechałem i zauważyłem, że zmienili znaki na A-11.

obserwator23 - 2013-03-19, 15:32

Znów powrócił temat fatalnej nawierzchni ulicy Szarlejskiej. Ci kierowcy, którzy jadą od ulicy Pod Lipami w kierunku Radzionkowa napotykają na "poligon". Radni Klubu K.Turzańskiego zarzucili prezydentowi, iż zupełnie nic w tej sprawie nie robi. Prezydent Korfanty odpowiada" ja nie mam zamiaru z budżetu miasta Piekar budować nowej drogi, żeby zapewnić spokojny dojazd samochodom ciężarowym do firmy radzionkowskiej". Prezydent twierdzi, iż zwracał się do władz Radzionkowa aby współfinansowały ewentualny remont, jednakże symboliczna kwota , którą Radzionków zaproponował tj. nieco ponad 20 tys. nie pokrywa nawet 1/3 kosztów remontu. Ponieważ z owej drogi korzystają samochody ciężarowe należałoby wykonać bardzo kosztowną podbudowę w porównaniu z podbudową dla aut osobowych. I tu porozumienia nie ma. Droga jest w granicach gminy Piekary. Moim zdaniem w tej sprawie powinni się wypowiedzieć mieszkańcy. Bądź co bądź są to nasze wspólne pieniądze, i jeżeli większość uważa, iż należy wyremontować tą drogę mimo małego zaangażowania Radzionkowa, że droga ta pełni w komunikacji ważną rolę dla mieszkańców, UM powinien zweryfikowć swoje stanowisko. Wszak dobro mieszkańców jest na pierwszym miejscu. Ciekaw jestem co sądzą w tej sprawie mieszkańcy Piekar Śl.
marew - 2013-04-01, 10:36

obserwator23 napisał/a:
Znów powrócił temat fatalnej nawierzchni ulicy Szarlejskiej. Ci kierowcy, którzy jadą od ulicy Pod Lipami w kierunku Radzionkowa napotykają na "poligon". Radni Klubu K.Turzańskiego zarzucili prezydentowi, iż zupełnie nic w tej sprawie nie robi. Prezydent Korfanty odpowiada" ja nie mam zamiaru z budżetu miasta Piekar budować nowej drogi, żeby zapewnić spokojny dojazd samochodom ciężarowym do firmy radzionkowskiej". Prezydent twierdzi, iż zwracał się do władz Radzionkowa aby współfinansowały ewentualny remont, jednakże symboliczna kwota , którą Radzionków zaproponował tj. nieco ponad 20 tys. nie pokrywa nawet 1/3 kosztów remontu. Ponieważ z owej drogi korzystają samochody ciężarowe należałoby wykonać bardzo kosztowną podbudowę w porównaniu z podbudową dla aut osobowych. I tu porozumienia nie ma. Droga jest w granicach gminy Piekary. Moim zdaniem w tej sprawie powinni się wypowiedzieć mieszkańcy. Bądź co bądź są to nasze wspólne pieniądze, i jeżeli większość uważa, iż należy wyremontować tą drogę mimo małego zaangażowania Radzionkowa, że droga ta pełni w komunikacji ważną rolę dla mieszkańców, UM powinien zweryfikowć swoje stanowisko. Wszak dobro mieszkańców jest na pierwszym miejscu. Ciekaw jestem co sądzą w tej sprawie mieszkańcy Piekar Śl.


Tak sobie myślę, czy nie szłoby porozmawiać również z firmą do której jeżdżę owe ciężarówki.
A jakby nie chcieli rozmawiać to zrobić remont, postawić znak zakazu wjazdu ciężarówek

ADALBERTUS - 2013-04-02, 16:01

obserwator23 napisał/a:
Znów powrócił temat fatalnej nawierzchni ulicy Szarlejskiej. Ci kierowcy, którzy jadą od ulicy Pod Lipami w kierunku Radzionkowa napotykają na "poligon". Radni Klubu K.Turzańskiego zarzucili prezydentowi, iż zupełnie nic w tej sprawie nie robi. Prezydent Korfanty odpowiada" ja nie mam zamiaru z budżetu miasta Piekar budować nowej drogi, żeby zapewnić spokojny dojazd samochodom ciężarowym do firmy radzionkowskiej". Prezydent twierdzi, iż zwracał się do władz Radzionkowa aby współfinansowały ewentualny remont, jednakże symboliczna kwota , którą Radzionków zaproponował tj. nieco ponad 20 tys. nie pokrywa nawet 1/3 kosztów remontu. Ponieważ z owej drogi korzystają samochody ciężarowe należałoby wykonać bardzo kosztowną podbudowę w porównaniu z podbudową dla aut osobowych. I tu porozumienia nie ma. Droga jest w granicach gminy Piekary. Moim zdaniem w tej sprawie powinni się wypowiedzieć mieszkańcy. Bądź co bądź są to nasze wspólne pieniądze, i jeżeli większość uważa, iż należy wyremontować tą drogę mimo małego zaangażowania Radzionkowa, że droga ta pełni w komunikacji ważną rolę dla mieszkańców, UM powinien zweryfikowć swoje stanowisko. Wszak dobro mieszkańców jest na pierwszym miejscu. Ciekaw jestem co sądzą w tej sprawie mieszkańcy Piekar Śl.


Sprawa jest prosta, władze Radzionkowa nigdy nie dadzą dużej kwoty na remont drogi która nie leży w ich granicach, bo niby dlaczego? bo kilka ciężarówek dojeżdża tą drogą do jakiejś jednej, czy dwóch firm?, to by był niebezpieczny precedens.
Nie dadzą również dlatego , że to małe miasto, raczej mało zamożne, ale przede wszystkim, nie dadzą pieniędzy dlatego, że ulica Szarlejska jet drogą powiatową, gmina Radzionków nie odpowiada, ani nie ma takich uprawnień , aby utrzymywać i remontować drogi powiatowe, to robi starosta i ZDP w Tarnowskich Górach. Utrzymywanie i remonty dróg powiatowych jest ustawowym zadaniem powiatów , a nie gmin.
Pan Korfanty chce ,aby Radzionków pokrył przypuśćmy 50 % kosztów remontu tej drogi, więc jak napisałem wcześniej, sprawa jest prosta , są środki na takie drogi, jak ulica Szarlejska.
Wystarczy napisać wniosek o dofinansowanie tej inwestycji w ramach NPPDL, dotacja wynosi 50% (max 3 miliony) , chyba dla budżetu Piekar, nie robi żadnej różnicy ,czy te 50% będzie pochodzić z programu tzw"schetynówek" czy z budżetu Radzionkowa ,czy powiatu tarnogórskiego, no chyba ,że Pan Korfanty ma ambicjonalne plany zmuszenia Radzionkowa ,do wyłożenia kasy z ich budżetu.
Przyglądam się "schetynówką" od początku ich istnienia, i jestem pewien ,że ulica Szarlejska miałaby dużą szansę na dotację z tego programu, można dostać punkty za poprawę bezpieczeństwa (ten warunek byłby spełniony :nowa nawierzchnia ,budowa chodnika, nowe oświetlenie), kolejne punkty ,byłyby za poprawę dostępności dla terenów inwestycyjnych :rejon Ham-a, oraz pola po lewej stronie ulicy Szarlejskiej w Piekarach , które mają wejść do strefy ekonomicznej.
Kolejne punkty można dostać za współfinansowanie tej inwestycji, przez więcej niż jeden samorząd , oraz przez firmy prywatne. (Radzionków -100tyś , TG-100tyś, HAM-50 , reszta Piekary)
Przy tak skonstruowanym finansowaniu, Piekary wyłożyłyby na remont tej drogi jakieś 45% potrzebnej kwoty, i trza przyznać ,że jest to w miarę sprawiedliwe, no bo chyba władze Piekar nie liczą ,że im ktoś zrobi tą drogę za darmo , albo ,że im Radzionków da 70% potrzebnej kwoty , takie myślenie jest bujaniem w obłokach .
Inną sprawą jest kwota potrzebna do przebudowy tej drogi, myślę , że 4 miliony za 850m jest kwotą, którą spokojnie można uzyskać w przetargu ,i jest to kwota za którą można zrobić nie tylko jezdnię , ale i chodnik ,ścieżkę rowerową, kanalizację i oświelenie.
(budowa ul. Krzywoń w Radzionkowie , która będzie mieć odpowiednią podbudowę, dł.750 m ,szer.7m , chodnik 2m ,ścieżkę rowerową 2m, kanał i oświetlenie- koszt 3300 000zł.)
Pytanie brzmi ,czy Korfanty chce, aby Radzionków się dołożył do modernizacji tej drogi , która dziś nie ma żadnych bajerów w postaci chodnika ,czy oświetlenia? a może jeszcze zmodernizowanie skrzyżowania na DW911 i Szarlejskiej, Radzionków też ma wspólfinansować?
Korfanty chce , aby dziś XIX wieczna droga zdewastowana już od co najmniej kilkunastu lat,(HAM istnieje 9 lat) została zmodernizowana do standardów XXI wieku , i ,żeby Radzionków pokrył 50% , albo nawet , gdzieś czytałem o 70%, żarty chyba Go się trzymają.
Jeżdżę tą drogą już 30 lat i przez te ostatnie 30 lat, na tej drodze nie była robiona, ani razu nowa nakładka asfaltowa, więc się zużyła, jeżdżące prosiaczki do HAM-a tez zapewne się przez ostatnie kilka lat do tego przyłożyły, ale bez przesady.

NPPDL jest jedynym wyjściem, a bujanie w obłokach o tym ,że Radzionków ,czy ZDP w TG współfinansuje tą inwestycję w 50, czy 70% jest żałosne.

olowpb - 2013-10-27, 18:11

obserwator23 napisał/a:
Znów powrócił temat fatalnej nawierzchni ulicy Szarlejskiej.

Wprawdzie pół roku minęło ale: to nie jest ul. Szarlejska a ciąg dalszy ulicy Pod Lipami. W dodatku jest to droga powiatowa.
Zajrzyj do uchwały o drogach publicznych.

Poza tym wybory się zbliżają a ptaszki ćwierkają, że jednak będzie remont ul. Pod Lipami od DW911 w stronę Radzionkowa.

ADALBERTUS - 2013-10-31, 18:25

http://bip.katowice.uw.go...gowa_311013.pdf

Jest nowa lista rankingowa w ramach NPPDL, projekty będą realizowane w 2014 roku.
Przykre jest to ,że wszystkie Piekarskie wnioski o dofinansowanie , są na samym końcu listy rankingowej , także ulica Pod Lipami :( , nie ma więc szans, na realizacje tych inwestycji.
Czy w Piekarach nie potrafią dobrze uzasadnić zgłoszonych projektów?, czy ktoś, kto się tym zajmuje słabo się przykłada?
Wniosek o remont ulicy Pod lipami dostał tylko kilka punktów, dziwne, bo sądzę ,że przy odpowiednim pomyślunku i współpracy z Radzionkowem można by było, znacznie więcej z tej drogi punktów "wyciągnąć".
Koszt remontu ulicy Pod Lipami ,złożony we wniosku o dofinansowanie, nie jest aż taki duży.
Jeszcze niedawno kwota ta, była znacznie większa, przynajmniej według Pana Korfantego , ale być może, wynika to z tego ,że okrojono zakres robót do wykonania na tej drodze,(np: bez chodnika, oświetlenia ,czy kanalizacji) albo Prezydent Piekar rzeczywiście myśli o przebudowie tej drogi pod ruch samochodów osobowych,
no bo przecież tych 100-u Piekarzan, którzy dojeżdżają codziennie do pracy w zakładach mięsnych , czy do ciepłowni , nie poruszają się ciężarówkami :D , to oczywiście żart.

olowpb - 2013-11-01, 10:13

ADALBERTUS to nie żart - jakbyś zgadł.
Ale nie pytaj skąd wiem...

ADALBERTUS - 2013-11-01, 16:49

olowpb napisał/a:
ADALBERTUS to nie żart - jakbyś zgadł.
Ale nie pytaj skąd wiem...


Jak po remoncie tej drogi, postawią znak ograniczenia nośności do 3,5T albo 5T (nie wiem czy jest to możliwie prawnie, bez zapewnienia dojazdu do tych zakładów) , i zamkną jedyny racjonalny dziś dojazd do tych zakładów , to będzie niezła pożywka tematyczna do takich programów telewizyjnych jak "Uwaga", czy "Interwencja" :lol2:

obserwator23 - 2013-11-21, 12:08

Czyżby kolega był jasnowidzem? :D
"Jak się dowiedzieliśmy, w ciągu
dwóch, trzech miesięcy, Urząd
Miasta podejmie decyzję jak rozwiązać ten problem. Możliwe jest
położenie nowego asfaltu i ograniczenie przejazdu samochodów (do 3,5
tony). W takiej sytuacji Radzionków
musiałby zapewnić dojazd do wymienionych firm od własnej strony" - Twoje Piekary nr22

Zemsta za odmowną odpowiedź?
"Z uzyskanych wyników analizy wynika, iż
Państwa oferta jest nie do zaakceptowania przez Gminę Radzionków,
biorąc pod uwagę potencjał inwestycyjny przedmiotowych terenów,
jak i względy ekonomiczne, zwią-
zane z przedmiotowymi terenami" - Twoje Piekary nr22

a1_piekary - 2013-12-03, 00:34
Temat postu: Remont DW911
Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie/remonty "piekarskiego" odcinka DW911? ZDW Katowice czy miasto Piekary Śl.?
ADALBERTUS - 2013-12-03, 06:26
Temat postu: Re: Remont DW911
a1_piekary napisał/a:
Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie/remonty "piekarskiego" odcinka DW911? ZDW Katowice czy miasto Piekary Śl.?


Nie jestem pewien, ale z tego co wiem, to miasta na prawach powiatu przejęły obowiązki utrzymania dróg krajowych i wojewódzkich na swym terenie. Przypuszczam więc, że Piekary odpowiadają za utrzymanie i remonty DW911

a1_piekary - 2013-12-12, 23:20
Temat postu: DW911 + ul. Podmiejska
1. Kiedy będzie remontowana droga DW911 na odcinku w granicach miasta Piekary Śl?
2. Czy planowana jest przebudowa skrzyżowania ulicy Podmiejskiej z Nałkowskiej (Radzionków) + remont ul. Podmiejskiej?

olowpb - 2013-12-13, 09:27

W miastach na prawach powiatu zarzadca drog jest prezydent miasta (art. 19 ust. 5) - oprocz drog A i S.
a1_piekary skrzyzowanie z ul. Nałkowskiej jest juz w Bytomiu wiec jest to skrzyzowanie z ul. Al. JNJ a nie Podmiejska.

MephiR - 2014-01-03, 20:42

Przebudowa skrzyżowania Nałkowskiej z Obwodnicą ma zostać przeprowadzona w tym roku. Mają tam powstać pasy włączenia i wyłączenia, które usprawnią ruch w tym rejonie. Koszt to niewiele ponad 3 mln zł.
a1_piekary - 2014-01-13, 11:51

MephiR napisał/a:
Przebudowa skrzyżowania Nałkowskiej z Obwodnicą ma zostać przeprowadzona w tym roku. Mają tam powstać pasy włączenia i wyłączenia, które usprawnią ruch w tym rejonie. Koszt to niewiele ponad 3 mln zł.


Gdzie można znaleźć informacje nt.?

MephiR - 2014-01-17, 09:59

W uchwale budżetowej Bytomia.
georg111 - 2014-02-12, 21:45

Coś sie ruszyło w sprawie naprawy nawierzchni ulicy Pod Lipami.Jeżeli Korfanty dogada się z Toborem i ten ostatni dołoży kase na lepsza nawierzchnie to ciężkie auta będa mogły śmigać do HAMa i ciepłowni.Natomiast w tym gorszym rozwiazaniu Piekary wyremontują drogę i postawią zkazy wjazdu powyżej 3,5 t.
P Śl - 2014-02-13, 15:01

Co mnie przeraża to to, że Korfanty wojuje jakie to wielkie pieniądze na ten remont dla samochodów ciężarowych. A jak się ostatnio dowiadujemy różnica w kosztach to raptem 300 tys. zł. No to zamykamy tubę propagandową i akurat w moment są pieniądze na różnicę ceny. A propos tuby to pojawiło się tam kolejne ciekawe stwierdzenie (jakoś tak to brzmiało): Prezydent Korfanty zaproponował prezydentowi Radzionkowa obustronnie korzystną zamianę. Nosz k... koń by się uśmiał, ugory za firmy z podatkami za kilka milionów to są te obustronnie korzystne warunki :D .
ADALBERTUS - 2014-02-13, 16:19

P Śl napisał/a:
Co mnie przeraża to to, że Korfanty wojuje jakie to wielkie pieniądze na ten remont dla samochodów ciężarowych. A jak się ostatnio dowiadujemy różnica w kosztach to raptem 300 tys. zł. No to zamykamy tubę propagandową i akurat w moment są pieniądze na różnicę ceny. A propos tuby to pojawiło się tam kolejne ciekawe stwierdzenie (jakoś tak to brzmiało): Prezydent Korfanty zaproponował prezydentowi Radzionkowa obustronnie korzystną zamianę. Nosz k... koń by się uśmiał, ugory za firmy z podatkami za kilka milionów to są te obustronnie korzystne warunki :D .


Skąd wiesz, że różnica w kosztach to tylko 300 tyś zł.?, są jakieś konkretne wyliczenia?, pytam z czystej ciekawości.

P Śl - 2014-02-13, 17:17

Zaproponowałem dwa rozwiązania. Pierwsze to Piekary samodzielnie zainwestują w
drogę o dopuszczalnym tonażu do 3,5 tony. Drugie, Radzionków mający znaczne korzyści podatkowe z firm, których ciężkie pojazdy korzystają z drogi i mają znaczący wpływ na jej zły stan, będzie partycypował w kosztach remontu. Zrobimy wtedy lepszą drogę. Chodzi o
ok. 300 tys. zł – informuje prezydent Piekar Śląskich
Stąd zeszłoroczny pomysł prezydenta Piekar na wzajemnie korzystną regulację granic. Burmistrz Radzionkowa, po długich namysłach, projekt odrzucił. Negocjacje w sprawie drogi ciągle trwają.
Twoje Piekary

georg111 - 2014-02-14, 01:07

Czyli biorąc to na chłopski rozum koszt remontu nie powinien wynieść więcej jak milion.Tyle lat czekania na remont a tu sie okazuje,że wszystko mozna było załatwić prawie od ręki.
Gizela - 2014-02-14, 12:45

To chyba dobrze, że Korfanty stara się wyegzekwować środki od Radzionkowa. 300 tys. to niby mało, ale za takie pieniądze można np. zrobić jakiś przyjemny skwer z ławkami i placem zabaw...
georg111 - 2014-02-14, 22:17

Pewnie,że dobrze tylko dlaczego musimy tyle czasu czekać na ten remont.
JerzyKozera - 2014-03-26, 10:37

Piekary jednak same będą remontować ulicę Pod Lipami. Będzie postawiony znak ograniczający tonaż, gdyż droga nie będzie przystosowana do poruszania się po niej ciężarówek. Przestrzeganie przepisów egzekwować ma policja. Planuje się sfrezowanie obecnej nawierzchni i położenie dwóch warstw asfaltu po 4 cm. Radni na komisji pytali o jakość planowanych robót. Prezydent Pasternak poinformował, że wykonawca gwarantuje dobrą jakość nawierzchni przez jakieś 6 lat. Trochę krótko - moim zdaniem. Chyba, że takie standardy obowiązują w Unii. :)
olowpb - 2014-03-26, 14:32

Taa, już widzę jak policja tam stoi non stop. Wyrywkowe akcje i tyle.
A kto na tym najbardziej ucierpi?
Oczywiście zwykły kierowca samochodu ciężarowego który nie ma bladego pojęcia o przepychankach między UM, Hamem, Radzionkowem i powiatem tarnogórskim.

MephiR - 2014-03-26, 15:59

Zawsze można postawić tam takie coś:



Dzięki temu tiry nie przejadą, bo będzie wiązać się to ze staranowaniem bramki.

olowpb - 2014-03-26, 17:31

No ale to nie rozwiąże problemu dojazdu do HAM'a.

Poza tym może być podobnie jak ze szlabanami na Kopcu. Jedna noc i dziwnym trafem takie "bramki" znikną.

georg111 - 2014-03-27, 03:31

Ciekawe co na to właściciele HAMa ?
Generalnie Tobor mógł sie dołożyć do remontu i byłoby po sprawie a teraz będą jaja jak te tiry zaczną jeździc koło dworca.

ADALBERTUS - 2014-10-20, 20:28

No i otwarto ulice Pod Lipami, nową drogą fajnie się jedzie, ale wydaje mi się, że droga jest węższa niż przed remontem, (nie wiem czy ma obecnie 6m) ale może to tylko takie moje wrażenie.
Cóż... rarytasów tam nie zrobiono, nie ma ścieżki rowerowej, czy chodnika, dalej jest brak oświetlenia, no i zamiast kanalizacji ,są rowy melioracyjne.
Ustawiono też zakaz dla aut powyżej 3,5T , więc ciężarówki jeżdżą dalej obok dworca "Szarlej" , może to i lepsze rozwiązanie?, należy też napomknąć , że na blogu Pana Korfantego pisze ,że kilku osobą z Piekar, zagrożono zwolnieniem, w ramach odwetu za postawienie znaku ograniczenia na tej drodze do 3,5T.

georg111 - 2014-10-21, 09:44

Teraz powinni zaprotestować ci którzy mieszkają na dworcu,że nie chcą ciężarówek pod oknami.
P Śl - 2014-10-21, 13:56

Znaczy którędy oni jeżdżą od Podmiejskiej, bo nie jestem zorientowany w tamtych okolicach ?
georg111 - 2014-10-21, 14:13

Jadąc od Piekar przed wiaduktyem w prawo i wzdłuż torów.
P Śl - 2014-10-21, 15:07

To z tego co widać na zdjęciach googla warunki tam są beznadziejne, jakiś szuter, a nie droga. Nie zdziwię się jak w perspektywie czasu te firmy się stamtąd wyniosą. Wtedy faktycznie będzie można mówić, że mieszkańcy mają super drogę w dojeździe do pracy, ale nie będą mieli po co do niej jechać.
georg111 - 2014-10-21, 19:40

No cóż,taka decyzja Korfantego żeby wyremontować drogę tylko dla osobówek.A i dla tych aut jest ona troche wąska no i na dodatek po bokach są głębokie rowy.
obserwator23 - 2014-10-21, 20:14

Jak głębokie rowy, to po piwie nie da rady jechać :otak:
georg111 - 2014-10-22, 11:23

Ja bym nie próbował.
jacky-x - 2014-10-22, 19:10

Wczoraj pierwsza przejażdżka nową drogą i powrót z Praktikera (wieczorem) a tu niespodzianka, spokojnie wyjeżdża przede mną ciężarówa (SB .... )z Hama i jedzie sobie do obwodnicy, jesli tak to będzie wyglądać to za rok będzie jak ... szczególnie że ciężarówa kołami jechała przy samym brzegu. Pozdr
asamer - 2014-10-29, 15:30

Tak to będzie wyglądać, bo zakaz zakazem, a życie życiem.
slask - 2014-11-05, 15:29

Bo tutaj chyba jest zasada, że nie ma być funkcjonalna tylko dobrze wyglądać.
slask - 2014-11-05, 15:29

Bo tutaj chyba jest zasada, że nie ma być funkcjonalna tylko dobrze wyglądać.
P Śl - 2014-12-08, 18:50

Ktoś pamięta jak szeroka pod lipami była przed remontem, były tam też takie rowy ? Obecnie to ja to czarno widzę. Droga ma maks. 5 metrów szerokości, po bokach rowy, oświetlenia brak. Jakoś sobie nie mogę wyobrazić jeżdżących po niej TIRów.
ADALBERTUS - 2014-12-08, 23:13

P Śl napisał/a:
Ktoś pamięta jak szeroka pod lipami była przed remontem, były tam też takie rowy ? Obecnie to ja to czarno widzę. Droga ma maks. 5 metrów szerokości, po bokach rowy, oświetlenia brak. Jakoś sobie nie mogę wyobrazić jeżdżących po niej TIRów.



Też mnie ciekawi, ile metrów ma dziś ta jezdnia, ale może to tylko takie złudzenie ,że droga jest dziś węższa, niż była kiedyś. Przypuszczam, że 6 metrów będzie jednak miała. Co do tirów, to obecnie tam nie mogą jeździć, choć zmieniły się władze, i kto wie, czy się to nie zmieni. Szkoda ,że tam nie zrobiono oświetlenia , czy jakiegoś chodnika, albo ciągu pieszo-rowerowego po jednej ze stron.

georg111 - 2014-12-08, 23:15

Droga była szersza.
ADALBERTUS - 2014-12-08, 23:31

georg111 napisał/a:
Droga była szersza.


ale skąd wiesz?, bo na oko, to może się tylko tak wydawać, może te namalowane linie po dwóch stronach jezdni sprawiają takie złudzenie.

P Śl - 2014-12-09, 00:21

ADALBERTUS napisał/a:
Też mnie ciekawi, ile metrów ma dziś ta jezdnia, ale może to tylko takie złudzenie ,że droga jest dziś węższa, niż była kiedyś. Przypuszczam, że 6 metrów będzie jednak miała. Co do tirów, to obecnie tam nie mogą jeździć, choć zmieniły się władze, i kto wie, czy się to nie zmieni. Szkoda ,że tam nie zrobiono oświetlenia , czy jakiegoś chodnika, albo ciągu pieszo-rowerowego po jednej ze stron.

Może powiem inaczej, bo widzę że nie łapiesz mojego przekazu. Nie powiem, ciekawiło mnie to trochę ile ta droga ma, więc wziąłem rower i zrobiłem sobie niedawno małą przejażdżkę z metrem w ręku. Był trochę ruch, więc trzeba było to robić szybko, ale z tego co na szybko przemierzyłem to nie wyszło mi więcej jak 5 metrów. To nie było mierzenie na oko tylko 100 cm z taśmy i na szybko mniej więcej mierzenie. Dodam, że zaparkowałem się na usypanym poboczu (na oko z 50 cm szerokości) i jak trafiły się dwa auta koło mnie to te mijające bezpośrednio zawsze bardzo mocno zwalniały aby mnie przypadkiem nie zahaczyć, co potwierdzało by, że pomiar raczej błędem obarczony nie jest. Jeśli chodzi o ograniczenie to ja o nim wiem, natomiast miałem na myśli fakt, że przy takich parametrach drogi zwiększenie tonażu nie wchodzi w grę. Nawet z punktu widzenia kierowcy wjazd na tą drogę to proszenie się o problemy. Podsumowując to skuteczności Korfantemu nie można odmówić, ale nie w takim wydaniu jakbyśmy tego oczekiwali, bo załatwił te firmy elegancko. ps. To były te rowy czy nie ? Ja tam byłem przed tylko raz, również rowerem i ło Jezusie, takiego toru przeszkód to jeszcze nie widziałem. Nawet rowerem nie szło znaleźć miejsca bez dziury.

georg111 - 2014-12-09, 11:08

Nie mierzyłem drogi przed remontem ale jak jeździłem to mijałem się z autami bez problemu.Natomiast teraz gdy nadjeżdża auto z przeciwka to zawsze jest ten moment zawachania czy się miniemy.Prawdopodobnie droga jest węższa o te utwardzone pobocza.
Co do rowów to były tylko pozarastane.

ADALBERTUS - 2014-12-10, 11:38

Po prawej stronie tej ulicy, jadąc na Radzionków rów był na pewno, tylko zarośnięty, teraz został pogłębiony. Natomiast po drugiej stronie , to chyba rowu nie było, albo był , ale bardzo płytki. Zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby zrobić kanalizację deszczową. zamiast tych rowów? Przecież koszt takich rowów, pogłębienie , oczyszczenie, i wyłożenie tymi kostkami betonowymi , tez musiało sporo kosztować.
bjornekleksten - 2014-12-10, 16:52

No fakt, nie popisali się... masakra, nieoświetlone, bez pobocza, a na moje oko i jak widzę na oko i meter wielu przede mną też węższa ta droga. Wie ktoś chociaż ile kosztowała nas ta przyjemność i jaka była wycena drogi z betonu ? A komu potrzebna jest taka niefunkcjonalna droga?
P Śl - 2014-12-10, 17:18

I znowu spamer.
jacky-x - 2014-12-10, 17:20

Sporo marudzenia i narzekania, ale ci którzy korzystali z tej drogi wcześniej na pewno są zadowoleni z tego co jest, bo była masakra. To nie jest droga główna czy szybkiego ruchu, a tylko odcinek pozwalający skrócić co niektórym drogę, lub normalnie dojechać do pracy. Od podziwiania i szybkiej jezdy mamy autostradę. Wąska jest, ale wcześniej jechało się slalomem i wolniej, bo nawet wąziutkiego fragmentu nie było. Swoje przeznaczenie i zadania spełnia.
obserwator23 - 2014-12-10, 17:21

bjornekleksten napisał/a:
No fakt, nie popisali się... masakra, nieoświetlone, bez pobocza, a na moje oko i jak widzę na oko i meter wielu przede mną też węższa ta droga. Wie ktoś chociaż ile kosztowała nas ta przyjemność i jaka była wycena drogi z betonu ? A komu potrzebna jest taka niefunkcjonalna droga?

Może nie chodziło o to by zrobić porządnie, a o to by jakoś zrobić i by ludzie nie narzekali że są dziury. Moim zdanie należało pomyśleć o ścieżce rowerowej.
Koszt remontu to ponad 820 tys. zł.

P Śl - 2014-12-10, 17:26

jacky-x napisał/a:
Sporo marudzenia i narzekania, ale ci którzy korzystali z tej drogi wcześniej na pewno są zadowoleni z tego co jest, bo była masakra. To nie jest droga główna czy szybkiego ruchu, a tylko odcinek pozwalający skrócić co niektórym drogę, lub normalnie dojechać do pracy. Od podziwiania i szybkiej jezdy mamy autostradę. Wąska jest, ale wcześniej jechało się slalomem i wolniej, bo nawet wąziutkiego fragmentu nie było. Swoje przeznaczenie i zadania spełnia.

Il e to można razy pisać ? Tu nie idzie o marudzenia co jak zrobili tylko o to, że ta droga nawet na upartego nie nadaje się dla większych pojazdów. Lepszą drogę do pracy ludzie mają, ale może się okazać, że nie będą mieli po co tam jechać.

jacky-x - 2014-12-10, 20:35

@P Śl
To ja też jeszcze dopiszę, komu jest tam potrzebna lepsza droga, komu ? większym samochodom? jak piszesz i tak pod mostem nie przejadą. Lepsza droga jest ciut dalej komu nie pasuje ? a praca czy zwolnili kogoś? a może szantażują? dojazd do hama jest, a chcą lepszy biorą podatki mogą ulepszyc. Podaj jeden konkretny powód dla jakiego ta droga ma być szersza, grubsza z poboczami, chodnikiem, ścieżką rowerową i kosztem dla miasta w takiej wersji nawet kilka razy droższa, ale każdy ma prawo do własnej oceny co też uczyniłem. Pozdr częsty użytkownik tego odcineczka równego asfaltu.

P Śl - 2014-12-10, 21:49

Pod jakim mostem ?? Ta droga właśnie była po to, że pod mostem się nie da. Gdzie jest alternatywna, lepsza droga ? No tak nie zwolnili to miejmy to w d... Myślenie typowego , polskiego urzędnika. Jak zwolnią to już będzie za późno. Druga sprawa tu raczej nie chodzi o zwolnienie kilku osób tylko o przeniesienie zakładu. Raz już się chyba wynosili z Ożarowic (?) to teraz mogą zrobić to po raz kolejny. Tym bardziej, że to jakaś super lokalizacja raczej nie jest.
obserwator23 - 2014-12-10, 22:23

jacky-x napisał/a:
@P Śl
Podaj jeden konkretny powód dla jakiego ta droga ma być szersza, grubsza z poboczami, chodnikiem, ścieżką rowerową i kosztem dla miasta w takiej wersji nawet kilka razy droższa, ale każdy ma prawo do własnej oceny co też uczyniłem. Pozdr częsty użytkownik tego odcineczka równego asfaltu.

Powód jest prosty - należy myśleć perspektywicznie i z wizją. Były prezydent na sesji powiedział "nie będzie się zastanawiał co będzie za rok czy dwa". Nie mogę się zgodzić z takim myśleniem. Właśnie ten styl myślenia doprowadził do tego, że miasto jest w stagnacji, wyludnia się i brak jest perspektyw dla młodych.
Na skrzyżowaniu nie ma prawoskrętu, droga sypie się po dwóch latach - "bo nie będę się zastanawiał czy zwiększy się ruch samochodowy za rok czy dwa" - czy to jest prawidłowe myślenie?
W rejonie firmy HAM znajdują się piekarskie Kocie Górki, ciekawy teren rekreacyjny do zagospodarowania i jak się remontuje drogę to wypadałoby wziąć to pod uwagę. W wielu gminach myśli się perspektywicznie i prorozwojowo. Nadszedł czas na zmiany również w Piekarach Śl.

jacky-x - 2014-12-10, 22:43

@obserwator23
Ta akurat droga Piekarom drzwi do europy, postepu i świetlanych wizji nie otworzy, choć prawoskręt jak najbardziej by się przydał (może jak zrobią światła), co do kocich gorek to są tak piękne i niepowtarzalne że może niech zostaną bez interwencji, a co do ścieżki praktycznie równolegle do drogi z tematu "leci" droga polna z rozgałęzieniami można przejechać na rowerku, przejść spacerkiem można często spotkać np: dzięcioły, sójki i inne przyrodnicze ciekawostki rzadko spotykane. Czas na zmiany, ale nie na siłę. Pozdr

georg111 - 2014-12-11, 09:29

Tylko,że zamiast tego utwardzonego pobocza można było pociągnąć drogę rowerową.Tylko po co? Chcieli remont drogi to dostali a że w koniecznym minimum ? Kogo to obchodzi.
P Śl - 2014-12-11, 13:22

Lepiej pociągnąć po prostu asfalt i poszerzyć drogę. Tam ekstremalnie dużego ruchu nie ma, więc bez drogi rowerowej się obejdzie.
a1_piekary - 2015-03-10, 12:19
Temat postu: DW911
Czy w tym roku jest planowany remont ("łatanie dziur") nawierzchni na DW911?
ADALBERTUS - 2015-11-01, 12:52

Parę miesięcy temu, był głośny temat związany z budową drogi do firmy HAM, po paru miesiącach od odblokowania ulicy Pod Lipami, dla aut ciężarowych, temat zupełnie umarł.
Ciekaw jestem , czy dzisiejsza sytuacja, czyli możliwość poruszania się samochodów ciężarowych po ul. Pod Lipami, satysfakcjonuje oba samorządy?
Był pomysł budowy nowej drogi, równoległej do torów kolejowych , obok dworca, ale teraz sprawa w mediach przycichła, ciekaw jestem , czy coś się dzieje w tej sprawie, czy samorządy się starają na pozyskanie środków na budowę owej drogi, chociażby z program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2020, który zastąpił narodowy program przebudowy dróg lokalnych.
Ciekawi , mnie czy coś się dzieje w tej sprawie?

olowpb - 2015-11-18, 22:30

ADALBERTUS napisał/a:
Ciekawi , mnie czy coś się dzieje w tej sprawie?

Dzieje się, choć pierwotna koncepcja jest trochę modyfikowana.
Na razie za wcześnie na szczegóły bo za dużo w sumie też nie wiadomo.

ADALBERTUS - 2015-11-19, 16:11

olowpb napisał/a:
ADALBERTUS napisał/a:
Ciekawi , mnie czy coś się dzieje w tej sprawie?

Dzieje się, choć pierwotna koncepcja jest trochę modyfikowana.
Na razie za wcześnie na szczegóły bo za dużo w sumie też nie wiadomo.


Mógłbyś przedstawić, jaka jest teraz koncepcja?, skoro jak twierdzisz, pomysł puszczenia nowej drogi równolegle do torów, jest modyfikowany.
Chcą przebudować mostek ?, czy podnieść nośność ulicy Pod Lipami?

olowpb - 2015-11-19, 19:16

Droga ma iść mniej więcej równolegle do torów z tym ze bardziej na wschód tak aby nie zahaczała o tereny prywatne.
Obecna droga gruntowa biegnie częściowo po terenach zamkniętych kolei i chyba osób prywatnych. A z PKP ciężko się dogadać.
Stąd pomysł przesunięcia jej.

georg111 - 2015-11-20, 00:28

Nośność już jest zmieniona.
jacky-x - 2015-11-20, 08:49

Tak się zastanawiam, zmieniona nośność, czyli nieważne jest, że konstrukcyjnie droga nie spełnia norm dla takich obciążeń, stwarza jakieś tam zagrożenie, a jednak ktoś wydaje takie dopuszczenie, bo ... :co3: .Idąc dalej takim tokiem myślenia to mamy rozumieć, że przykładowo jakby chodziło o most nośności konstrukcyjnej obciążenia 10t i była potrzeba dopasowania nośności np: 15t to również taka zmiana może nastąpić od tak, bez żadnych zmian(oprócz znaku) bo ... :co3: Ja tego jednak nie rozumie. Pozdr

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group