Piekary Śląskie
SPIekar.pl

Komunikacja - Komunikacja nocna w Piekarach Śląskich

a1_piekary - 2010-09-26, 14:10
Temat postu: Komunikacja nocna w Piekarach Śląskich
Komunikacja nocna w Piekarach Śląskich
Gushka - 2010-09-26, 14:36

właściwie w każdy dzień się by przydała bo nigdy nie wiadomo kiedy coś w nocy wypadnie.
a1_piekary - 2010-09-27, 18:00

Nocna komunikacja, która łączy miasta aglomeracji z Katowicami nie istnieje w Piekarach Śląskich. Mieszkańcy nie mają jak wrócić w nocy do domu np. z Katowic. Pozostaje wyczekiwanie do 5 rano na autobus, taksówka, przenocowanie u znajomych albo zrezygnowanie z alkoholu i powrót autem . Czy nocna komunikacja ograniczyła by jazdę autem po spożyciu alkoholu, zintegrowała dzielnice i zwiększyła ruch w branży kulturalno-rozrywkowej w Naszym mieście?

Zbliżają się wybory chciałbym poznać stanowisko kandydujących w sprawie komunikacji nocnej. Co Wy na to, żeby napisać petycje do Prezydenta Miasta i KZK GOP?!

Przykład z Dąbrowy Górniczej , w której została wprowadzona komunikacja nocna:

* http://dabrowagornicza.na...obusy,id,t.html
* PETYCJA

Ściebiorowski Ł - 2010-10-02, 02:14

Nocna komunikacja autobusowa z pewnością mogłaby ożywić ruch w branży kulturalno-rozrywkowej. Oczywiście nie znaczy to, że większość piekarzan będzie zaraz w pełni wykorzystywać nocną komunikację ale zwłaszcza w weekendy młodzież mogłaby na tym skorzystać, aby bezpieczniej wrócić do domu z Szarleja czy Piekarach do Kamienia, Brzezin czy Dąbrówki Wlk. ale i Kozłowej Góry, Osiedla Wieczorka. Obecnie większość spotkań trzeba przedwcześnie kończyć, żeby zdążyć na ostatnią "5" lub pozostaje nocny spacerek. Pewnie wiele osób oczekuje też nocnego połączenia z/do Katowic, np. ostatni kurs "5" ok 0:30. Jest to problem szerszy i dotyczy całej struktury nocnej komunikacji na obszarze KZK GOP, chociaż w ostatnim czasie coś drgnęło w tym zakresie, jednak Piekary nocnych kursów do Bytomia czy Katowic dalej nie mają.
Temat do szerszej dyskusji chociaż może się rozbić o wyliczenia kosztów takiej komunikacji nocnej.

P Śl - 2010-10-04, 12:41

To moze ja przedstawie swoj projekt komunikacji nocnej w Piekarach, bo czas przejsc do jakis konkretow. (kurs na zolto ostatecznie mozna wyciac)

http://www.przeklej.pl/pl...ls-0021ji4es2mv

Jak zostalo wspomniane problem dotyczy calej struktury komunikacji nocnej w GOPie. Tak, wiec na dzien dzisiejszy jedyna sensowna nocka w Piekarach jest linia jadaca mniej wiecej sladem 185.
Stworzenie 2 osobnych linii jest bezsensowne, bo raz sensownej nocki w kierunku Katowic stworzyc sie nie da, bo albo trzeba by z gory dogadac sie z Katowicami i Siemianowicami i takowa stworzyc, badz tez podpiac pod sensowna linie kursujaca po Siemianowicach - takiej na dzien dzisiejszy nie ma, dwa to problem z synchronizacja na odcinku Szarlej-Os. Wieczorka, obydwa musialyby jechac do Osiedla, a to na pewno nie przejdzie.

Ze swojej strony proponuje koncepcje linii zsynchronizowanej z autobusem 830 jadacym z Katowic. Koszt linii w zaproponowanej formie, przy zalozeniu codziennego kursowania, regularnego, co godzinnego taktu i kosztu kilometra na poziomie 5zł wynosi ok. 200tys zł rocznie.
Zalozenie jest dosc wygorowane, a wzielo sie z wyliczen ze wspomnianego polaczenia do Dabrowy Gorniczej i przedstawionego przez KZK kosztu. (na dzien dzisiejszy przewoznik dostaje pieniadze nie wyzsze niz 4zł za wzkm tak, wiec nawet jesli mialby to byc darmobus jest to zdecydowanie za duzo). Poza tym do obslugi mozna wykorzystac autobusy jezdzace w ciagu dnia co dodatkowo obniza koszty.

Linie w przedstawionej koncepji mozna oczywiscie przedluzyc do Kozlowej Góry (a raczej do parku w Świerklancu, bo w KG nie da sie zawrocic - no chyba, ze przez las i Jozefke). W tym wypadku frekwencje w autobusie mogliby dodatkowo zasilic kierowcy z PKMu, ktorzy na dzien dzisiejszy korzystaja z firmowego "czarteru", a jest ich szczegolnie w dni robocze nie malo. Mozna takze czesc badz calosc wpuscic w Dabrowke Wielka, ale to tez oczywiscie dodatkowe kilometry. W pierwszym i drugim przypadku na wydluzenia czasu starczy. Mimo, ze jest to linia troche okrezna przy zalozeniu czasu obowiazujacego miedzy 23:00-4:00 dodatkowy czas to mniej niz 10 minut, a czasy mysle jeszcze mozna troche przykrecic, bo w przeciwnosci do trasy 114 trasa nie biegnie waskimi i kretymi uliczkami centrum Bytomia.

a1_piekary napisał/a:

Zbliżają się wybory chciałbym poznać stanowisko kandydujących w sprawie komunikacji nocnej. Co Wy na to, żeby napisać petycje do Prezydenta Miasta i KZK GOP?!

Jak najbardziej jestem za jej stworzeniem i to jak najszybciej. Ze swojej strony gwarantuje jej rozpowszechnienie.

Co do konkretnych argumentow za jej stworzeniem:
1. umożliwia mieszkańcom podejmowanie pracy bez obawy o możliwość dojazdu (systemy zmianowe o niestandardowych porach zmian, dojazdy na dalsze odległości) - inwestycji w Piekarach na dzien dzisiejszy jak na lekarstwo albo otworzymy sie na swiat i damy ludziom mozliwosci do rozwoju albo bedziemy mieli w miescie skansen i ludzie zaczna z niego uciekac.

2. umożliwia dostęp do handlu, usług i rozrywki w godzinach nocnych - z tego co wiem to zdaje sie na dzien dzisiejszy kluby maja zakaz co do otwarcia dluzej niz do 3 w nocy tylko nasuwa sie pytanie co miasto oferuje w zamian ? gdzie jest autobus o 3 w nocy ? jak ludzie o tej godzinie maja wrocic ? jak firmy w miescie maja sie rozwijac ? jak chcemy przyciagac nowych inwestorow skoro z gory narzucamy im powiedzmy sobie szczerze jakies nienormalne warunki dzialania ograniczajac ich swobode.

3.zwiększa mobilność mieszkańców umożliwiając podróże w godzinach nocnych (w celach towarzyskich, służbowych i innych) oraz zapobiega wykluczeniu społecznemu przez zwiększanie dostępności miasta dla osób, które nie posiadają własnego samochodu, a także dla osób niepełnosprawnych - j.w. mozliwosci zatrudnienia w Piekarach jak na lekarstwo, a wiec jak ludzie maja sie dostac/ wrocic na 6:00/z 22:00 chociazby na strefe do Gliwic ? Z centralnych Piekar moze jakos sie uda choc nie jestem tego taki pewny, ale z pld-wschodniej ?
Poza tym czasem ludzie koncza gdzies w srodku nocy, jak wtedy maja sie dostac do domow ?
Z tego co wiem w naszym miescie sa tez gornicy, ktorzy maja zmiane konczaca cos kolo 2 w nocy przy Witczaka w Bytomiu i ci, ktorzy nie posiadaja innych warunkow powrotu zmuszeni sa wraca NA ROWERZE ! W lecie moze jeszcze, ale w zimie ?

4.zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego przez zmniejszenie liczby samochodów na drogach oraz zmniejszenie przypadków kierowania samochodem pod wpływem alkoholu oraz pod wpływem zmęczenia - osobiscie jestem zwolennikiem stworzenia komunikacji codziennej stanowiacej siec umozliwiajaca wyjazdy i powroty do miejsca pracy, ale ciezko sie z tym argumentem nie zgodzic.

(*posililem sie gotowymi sformulowaniami z http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1653)

Do dyskusji i aktywnego wsparcia inicjatywy zachecam udzielajacego sie tutaj kandydata na prezydenta. Wkoncu jak mowi "wizja prezydentury" -
"Prezydent powinien posiadać umiejętność współpracy ponad podziałami politycznymi i wspierać wszelkie inicjatywy społeczne oraz organizacje pozarządowe – fundamenty społeczeństwa obywatelskiego. Im większe zaangażowanie mieszkańców w życie i rozwój miasta tym lepiej. Im szersza i bardziej gorąca dyskusja o problemach, które trzeba rozwiązać – tym większa szansa na znalezienie dobrego rozwiązania. Moim celem jest budowa w Piekarach Śląskich aktywnego społeczeństwa obywatelskiego. "

Jest dobra okazja, zeby sprawdzic czy to przypadkiem nie tylko puste slogany.

Tymbardziej, ze temat poruszal juz na lamach PP jeden z kandydatow znajdujacy sie na listach.
http://www.przegladpiekarski.pl/files/pp70.pdf
http://piekary.bloog.pl/i...ACJA,index.html

P Śl - 2010-10-06, 10:57

No to w Dabrowie cos ruszylo. na poczatek nie ma tego wiele, bo tylko kilka kursow. Na dodatek zakopanych miedzy czarterami dla PKMu, ale zawsze to jakis punkt wyjsciowy, a co z nami ?.
georg11 - 2010-10-06, 23:58

P Śl napisał/a:
No to w Dabrowie cos ruszylo. na poczatek nie ma tego wiele, bo tylko kilka kursow. Na dodatek zakopanych miedzy czarterami dla PKMu, ale zawsze to jakis punkt wyjsciowy, a co z nami ?.

Uważasz,że utrzymywanie nocnych kursów w takich Piekarach jest ekonomicznie uzasadnione? Ilu ludzi będzie korzystać z tej komunikacji?

MephiR - 2010-10-07, 01:55

Komunikacja miejska nie musi być uzasadniona ekonomicznie. Po to jest dotowana przez samorządy, aby służyła mieszkańcom, a nie skupiała się na działalności komercyjnej. Poza tym nie należy oczekiwać, że nagle nocnymi autobusami zaczną jeździć tłumy. Minęły lata od likwidacji takich połączeń w GOP-ie, dlatego ludzie się o nich odzwyczaili. Trzeba ich znów nauczyć, że istnieją takie linie i da się nimi spokojnie dojechać do domu.
Krzychu - 2010-10-07, 09:51

Temat komunikacji nocnej nie jest nowy. Fakt jest taki, że Piekary są wcześnie odcinane od komunikacji. I późno wieczorny/nocny powrót do domu może być problemem. Poruszone zostały dwa problemy:
- aspekt ekonomiczny i koszty ewentualnych połączeń
- aspekt społeczny - jest jednak jakaś grupa mieszkańców oczekująca tych połączeń
W moim przekonaniu rozwiązanie powinno być jakimś kompromisem pomiędzy oczekiwaniami a możliwościami finansowymi. I trudno bez szczegółowych analiz (jakie jest zapotrzebowanie i na jakich liniach - kierunkach, plus oczywiście koszty) dać jednoznaczną odpowiedź jakie rozwiązanie będzie najlepsze. Dlaczego nie ma tych linii? Z powodów ekonomicznych. Gdyby się opłacały to KZK GOP by je uruchomił. Co prawda przed wyborami trzeba "dobrze obiecać", ale warto także trzymać się realiów. Uruchomienie nocnej linii na trasie do Katowic wymaga uzgodnień nieco szerszych niż miejskie.

niezależny.spi - 2010-10-07, 11:54

Wyjaśnijmy sobie od razu. Samorząd ma za zadanie zaspakajać potrzeby lokalnej społeczności. W zasadzie finansuje wyłącznie zadania nierentowne, bo te rentowne zaspakaja po prostu wolny rynek. Dlatego nie stosujmy argumentów "to nieekonomiczne", bo niewiele to wyjaśnia. Pozostają natomiast dwie kwestie: sfinansowania tego celu i występowania faktycznych potrzeb. Co do finansów słyszałem niedawno jak obecny prezydent chwalił się, że w ramach corocznych rozliczeń z KZK GOP miasto otrzymało z powrotem ok. 0,5 mln zł. Może więc wystarczyoby na nocną komunikację? Co do określenia potrzeb, myślę, że tu wielkiego manewru nie ma. Ewentualną linię nocną należałoby po prostu dostosować do istniejących linii nocnych w GOP. Faktem jest więc to, że sprawa wymaga uzgodnień między miastami.
A czy faktycznie te linie w Piekarach cieszyłyby się jakimś zainteresowaniem, to może pokazać tylko czas. W przypadku linii autobusowej łatwo zmienić rozkład czy nawet ją zlikwidować (jeżeli nie będzie zainteresowania), więc wielkiego ryzyka nie ma.
Myslę więc, że obojętnie od rezultatu warto zająć się tym tematem na poważnie.

P Śl - 2010-10-07, 12:22

georg11 napisał/a:

Uważasz,że utrzymywanie nocnych kursów w takich Piekarach jest ekonomicznie uzasadnione? Ilu ludzi będzie korzystać z tej komunikacji?

Przez takich nierozumnych jak ty sprawa wyglada jak widac.
MephiR napisał/a:
Komunikacja miejska nie musi być uzasadniona ekonomicznie. Po to jest dotowana przez samorządy, aby służyła mieszkańcom, a nie skupiała się na działalności komercyjnej. Poza tym nie należy oczekiwać, że nagle nocnymi autobusami zaczną jeździć tłumy. Minęły lata od likwidacji takich połączeń w GOP-ie, dlatego ludzie się o nich odzwyczaili. Trzeba ich znów nauczyć, że istnieją takie linie i da się nimi spokojnie dojechać do domu.

No mniej wiecej tak to wyglada. W wypadku "popytu imprezowego" to on wytworzy sie dosc szybko. Jesli chodzi o wyjazdy i powroty do pracy to najpierw musza byc kursy, a dopiero potem raczej moze sie wytwarzac popyt. Kiedys nocne kursy nie byly potrzebne albo co najwyzej w znikomym stopniu, natomiast obecnie jest sporo zakladow, w ktorych ludzie pracuja zmianowo. Dodajac do tego, ze do tych miejsc trzeba sie czesto troche kilometrow przemiscic nie da sie tego zrobic bez nocnej komunikacji.
A jak to wyglada dzisiaj wybor w takiej sytuacji ? :
- kupujesz samochod,
- szukasz innej roboty,
- ZMIENIASZ ADRES ZAMIESZKANIA NA TEN POZA PIEKARAMI.
Pytanie brzmi czy chcemy aby miasto sie rozwijalo albo zeby ludzie z niego uciekali ?

Krzychu napisał/a:
I trudno bez szczegółowych analiz (jakie jest zapotrzebowanie i na jakich liniach - kierunkach, plus oczywiście koszty) dać jednoznaczną odpowiedź jakie rozwiązanie będzie najlepsze.
Bez analiz mozna stwierdzic, ze najlepszym rozwiazaniem byloby nocne 114 i nocna 5, ale wiadomym jest, ze to nierealne. Analiza nie wykaze Ci faktycznych potrzeb, bo zwyczajnie jak juz wspomnialem najpierw musi byc linia, a dopiero potem spodziewalbym sie z czasem wzrastajacego popytu.
Krzychu napisał/a:
Dlaczego nie ma tych linii? Z powodów ekonomicznych.

Gdyby linie tworzyc z powodow ekonomicznych to bysmy w miescie mieli pare dziadowskich kursow, a na pozostalych trasach byli by prywatni busiarze lub chodzilbys pieszo. Szkoda tylko, ze kazdy patrzy na bezposrednie przelozenie ekonomiczne - musimy wylozyc dodatkowe pieniadze na komunikacje. Niestety nikt nie patrzy szerzej, ze np. przez jej brak ktos zamiast pracowac siedzi w domu. Gdyby dzieki temu mogl pracowac mialby pieniadze, wydawalby ja w tym miescie napedzajac gospodarke, nie siedzi w urzedzie pracy pobierajac z niego pieniadze. Inny moze chcialby sie wprowadzic do Piekar, ale nie ma nocnej komunikacji, nie rozwija sie nocne zycie, a wiec stwierdza, ze do takiej dziury to on sie nie chce wprowadzac. itd. itd. Przykladow to mozna tutaj stworzyc tysiace, bo ekonomia to jest bardzo szeroka siec zaleznosci, a nie tylko to, ze ja musze rzucic kilkadziesiat tysiacy z budzetu na ta komunikacje. Takie rozumienie ekonomii jest dobre dla jednostki, ale nie dla miasta.
Ciezko sie dziwic, ze taki obraz rzadzacy nam prezentuja skoro do rady miasta/ prezydentow kandyduja lekarze, nauczyciele, politolodzy i gornicy, a ekonomistow ze swieca szukac. (na Twoich listach ciezko ich znalezc)
Krzychu napisał/a:
Gdyby się opłacały to KZK GOP by je uruchomił.

Nie wiesz o czym mowisz. Zycie juz nie raz pokazalo jak KZK dziala. Ich dzialalnosc ogranicza sie wylacznie do utrzymywania "constans'u" tzn. dbaja o to, zeby im na ich grube pensyjki starczylo i zeby byly fundusze na finansowanie komunikacji. Jednak to drugie ani troche nie polega na reorganizacji poprawiajacej dochodowosc, tylko "ssanie" z gmin czlonkowskich. Ich reorganizacja w sumie jest, ale polega ona jedynie na bezmyslnych cieciach.
Tak, wiec na inicjatywe KZK nie ma co liczyc. Powiem wiecej, nawet zewnetrzna inicjatywe potrafia spaprac dokladnie. W Katowicach wyszlo to dosc dobrze, w Dabrowie wrecz przeciwnie.
http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1749
Co do wiedzy na temat KZK i MZKP to porozmawiaj z Igorem Kałuckim, bo ZTCW to kolega sie udziela w tym temacie od kilku juz lat to tez ma dobry obraz sytuacji.
Krzychu napisał/a:
Uruchomienie nocnej linii na trasie do Katowic wymaga uzgodnień nieco szerszych niż miejskie.

Dokladnie tak. Zatem ja proponuje podpiecie sie do juz istniejacego, dobrego systemu w Bytomiu, bo z drugiej strony nocna komunikacja to nie tylko Katowice, ale tez inne miasta GOPu. Dzieki niemu dojazd jest zapewniony takze do Katowic, ale i Chorzowa jak i innych miast.
Krzychu napisał/a:
Co prawda przed wyborami trzeba "dobrze obiecać", ale warto także trzymać się realiów.

Zatem nie obiecujmy. Co Ty jako juz radny jestes w stanie zrobic w tej sprawie ?

Z mojej strony wyglada to tak: Ty - mlody, zatem majacy checi do dzialania, Korfanty no raczej przeciwnie :) . Jednak ja ze swojej strony oczekuje jak to juz ktos okreslil pozytywnej kampanii i konkretnego dzialania. Ja nie oczekuje nie wiadomo czego, tylko rozwiazania jednego wazne, wrecz palacego problemu, ktorego jak sam zauwazyles od x lat nikt nie potrafi rozwiazac.

Jesli natomiast kampania ma polegac na ladnych haselka i obrzucaniu Korfantego blotem to ja dziekuje za taka kampanie i takiego prezydenta.

Co do aspektow ekonomicznych jeszcze, na nocki kasy szkoda, ale ciekawe, ze nikomu nie szkoda pieniedzy wyrzucanych totalnie w bloto na codziennego czartery na 5tce dublujace sie z innymi kursami w jedna strone. W dodatku w wiekszosci na przegubach. 4/5 par kursow nocki i 4 pary czarterow na 5tce - ciekawe ile dalo by sie zaoszczedzic na samym uporzadkowaniu tego drugiego ?

P Śl - 2010-10-07, 12:34

niezależny.spi napisał/a:
Co do finansów słyszałem niedawno jak obecny prezydent chwalił się, że w ramach corocznych rozliczeń z KZK GOP miasto otrzymało z powrotem ok. 0,5 mln zł. Może więc wystarczyoby na nocną komunikację?

W przedstawionej przeze mnie formie starczylo by to na jakies 2 lata kursowania tego w formie darmobusow znanych z hipermarketow ;) . Tak mnie teraz naszlo - Moze od razu z gory zrobic ta nocke zlecona bezposrednio przez miasto, bo jak widze jak KZK podchodzi do tych nocek jak za przeproszeniem do zabawy g***** to mnie az skreca. Do tego koszt pomniejszyl by sie o te jakies dziwne haracze za nia bedace wyzsze niz calkowita stawka za nia.

a1_piekary - 2010-10-07, 13:20

Argumenty i pomysł na nocną linie 185 forumowicza P Śl super :) . Brakowało takiego głosu. Wracałem już kilka razy z Katowic przez Bytom do domu. Brakuje połączenia nocnego z Bytomia do Piekar Śl. i wracałem pieszo domu :( (godzina drogi pieszo). Te połączenie było bym kompromisem. Z Katowic i okolic zawsze będzie można wrócić do domu przez Bytom. W Piekarach jest około 59 tyś, więc na weekend linia 185 na pewno nie woziła by powietrza :) .
MephiR - 2010-10-07, 13:33

a1_piekary napisał/a:
Brakuje połączenia nocnego z Bytomia do Piekar Śl. i wracałem pieszo domu :( (godzina drogi pieszo).

Znam ten ból :P . Też tak kiedyś szedłem do Piekar. Raz zdarzyło mi się nawet zobaczyć ciekawe zjawisko. Mianowicie na skrzyżowaniu Bytomskiej z obwodnicą widziałem mgłę, która z daleka wyglądała jak bardzo nisko zawieszona chmura, przelatująca z jednej strony jezdni na drugą. Później musiałem przez nią przejść :P . Ciekawe doświadczenie...

P Śl - 2010-10-09, 11:01

a1_piekary napisał/a:
Argumenty i pomysł na nocną linie 185 forumowicza P Śl super :) . Brakowało takiego głosu. Wracałem już kilka razy z Katowic przez Bytom do domu. Brakuje połączenia nocnego z Bytomia do Piekar Śl. i wracałem pieszo domu :( (godzina drogi pieszo). Te połączenie było bym kompromisem. Z Katowic i okolic zawsze będzie można wrócić do domu przez Bytom. W Piekarach jest około 59 tyś, więc na weekend linia 185 na pewno nie woziła by powietrza :) .

Ciesze sie, ze moja wizja sie podoba. O to mi wlasnie chodzilo - o kompromis. Tak, wiec mozesz sie zabrac za pisanie petycji ;) . Masz wzor z Dabrowy, mase argumentow, a nawet w przeciwnosci do Dabrowy wizje techniczna rozkladu :) .

ps. Chyba wyjasnilo sie czemu Zaglebie za ta nocke placi tak slono - wspanialomyslny KZK ze swoim podejsciem do prawa przetargowego stworzyl nocke na bazie 902, na ktorej to jezdzi PKM Sosnowieś za ok. 5 zł, zamiast 908 i ok 4zł. W takim podejsciu i stworzeniu 185N powinno to miasto kosztowac ok. 4 zł, a nie 5 jak to poczatkowo zakladalem.

georg11 - 2010-10-09, 13:25

W dzisiejszych czasach gdy po drogach jeździ miliony aut to ta nocna komunikacja ma nikłe szanse na istnienie.Mozecie se tu wypisywać ile chcecie ale nie wróżę wam sukcesu.
MephiR - 2010-10-09, 14:05

Dlaczego nikłe? Jak ktoś jedzie na imprezę, to zazwyczaj chce coś tam wypić. Niestety o alkoholu musi zapomnieć jeśli chce na zabawę dotrzeć samochodem. A tak, gdyby była komunikacja nocna, mógłby po prostu dojechać tam autobusem.
niezależny.spi - 2010-10-09, 16:54

Sygnały na temat komunikacji nocnej nie tylko pojawiły się tutaj, ale pojawiają się od dłuższego czasu. Jest więc jakaś grupa piekarzan tym zainteresowana. Przyjmowanie z góry założeń, że się to nie sprawdzi jest wg mnie bez sensu.
georg11 - 2010-10-09, 23:37

MephiR napisał/a:
Dlaczego nikłe? Jak ktoś jedzie na imprezę, to zazwyczaj chce coś tam wypić. Niestety o alkoholu musi zapomnieć jeśli chce na zabawę dotrzeć samochodem. A tak, gdyby była komunikacja nocna, mógłby po prostu dojechać tam autobusem.

Chcesz mi powiedzieć,ze pojedziesz na imprezę,popijesz a potem pójdziesz na przystanek i zawiany będziesz czekał na autobus? Przecież to sa bajki wyssane z palca.Każdy myślącu człowiek dzwoni po Taxi i za pare groszy bez ryzyka wraca pod dom.Jadąc autobusem musi kontrolowac czas a bawiac się jest to nierealne.Potem musi bezpiecznie dojść na przystanek i z przystanku do domu.I na koniec co zrobisz jak impreza będzie w mieście lub dzielnicy gdzie nocnej lini nie będzie?
I jeszcze na koniec ile sobie wyobrażacie takich nocnych kursów? Jeden a moze kilka? Mówcie co chcecie ale ja uważam to za mało realne.

MephiR - 2010-10-10, 09:17

Georg, może ty jesteś tak bogaty, że możesz sobie pozwolić na rozbijanie się taksówkami, ale np. studentów rzadko kiedy na to stać. Taxi z Katowic do Piekar to pewnie wydatek rzędu 50 zł, a bilet góra 5 zł. Różnica w kosztach jest ogromna, tym bardziej że dodając do tych 50 zł jeszcze opłatę za wstęp do klubu (pewnie gdzieś 10 zł) i alkohol (minimum 10 zł/noc), robi się z tego minimum 70 zł. Moim zdaniem to dużo.
niezależny.spi - 2010-10-10, 12:32

georg11 napisał/a:
Mówcie co chcecie ale ja uważam to za mało realne.


To po co dyskutujesz skoro wiesz wszystko najlepiej?

MephiR napisał/a:
Taxi z Katowic do Piekar to pewnie wydatek rzędu 50 zł,


W nocy z Katowic do centrum Piekar to taniej niż 120 zł raczej nie wyjdzie.

MephiR - 2010-10-10, 13:13

niezależny.spi napisał/a:
W nocy z Katowic do centrum Piekar to taniej niż 120 zł raczej nie wyjdzie.

Tak co tydzień w obie strony, to w miesiącu wyszedłby koszt ok. 960zł. Dla wielu osób w naszym regionie to prawie cała wypłata...

georg11 - 2010-10-10, 22:08

MephiR napisał/a:
Georg, może ty jesteś tak bogaty, że możesz sobie pozwolić na rozbijanie się taksówkami, ale np. studentów rzadko kiedy na to stać. Taxi z Katowic do Piekar to pewnie wydatek rzędu 50 zł, a bilet góra 5 zł. Różnica w kosztach jest ogromna, tym bardziej że dodając do tych 50 zł jeszcze opłatę za wstęp do klubu (pewnie gdzieś 10 zł) i alkohol (minimum 10 zł/noc), robi się z tego minimum 70 zł. Moim zdaniem to dużo.

Bardziej ,myślałem o wypadzie do dzielnicy bądż do ościeżnego miasta a nie do Katowic.A jezeli juz chodzi o Katowice to wątpię czy KZK zrobi nocne kursy z Piekar do Katowic dla paru studentów.No ale pogdybać zawsze mozemy.

niezależny.spi napisał/a:
georg11 napisał/a:
Mówcie co chcecie ale ja uważam to za mało realne.


To po co dyskutujesz skoro wiesz wszystko najlepiej?


Bo od tego jest forum żeby dyskutować.

MephiR - 2010-10-10, 22:37

georg11 napisał/a:
Bardziej ,myślałem o wypadzie do dzielnicy bądż do ościeżnego miasta a nie do Katowic.A jezeli juz chodzi o Katowice to wątpię czy KZK zrobi nocne kursy z Piekar do Katowic dla paru studentów.No ale pogdybać zawsze mozemy.

Studenci są jedną z grup, które jeżdżą w weekendy do Katowic. Tamtejsze kluby odwiedzają przecież także inni ludzie i zapewniam Cię, że jest ich znacznie więcej niż myślisz. Wystarczy wsiąść w piątek lub sobotę do jednego z wieczornych autobusów do Katowic, by się o tym przekonać.

niezależny.spi - 2010-10-11, 10:54

georg11 napisał/a:

Bardziej ,myślałem o wypadzie do dzielnicy bądż do ościeżnego miasta a nie do Katowic.A jezeli juz chodzi o Katowice to wątpię czy KZK zrobi nocne kursy z Piekar do Katowic dla paru studentów.No ale pogdybać zawsze mozemy.


Tyle że jak tu P Śl juz przedstwiał nie trzeba prowadzić żadnej linii do Katowic by dojazd stamtąd zapewnić.

P Śl - 2010-10-11, 22:49

georg11 napisał/a:

Chcesz mi powiedzieć,ze pojedziesz na imprezę,popijesz a potem pójdziesz na przystanek i zawiany będziesz czekał na autobus? Przecież to sa bajki wyssane z palca.Każdy myślącu człowiek dzwoni po Taxi i za pare groszy bez ryzyka wraca pod dom.Jadąc autobusem musi kontrolowac czas a bawiac się jest to nierealne.Potem musi bezpiecznie dojść na przystanek i z przystanku do domu.I na koniec co zrobisz jak impreza będzie w mieście lub dzielnicy gdzie nocnej lini nie będzie?
I jeszcze na koniec ile sobie wyobrażacie takich nocnych kursów? Jeden a moze kilka? Mówcie co chcecie ale ja uważam to za mało realne.

Ja bym zaczal od poczatku, ile ty masz lat ? (wystarczy rzad liczb - to chyba duzo wyjasni). Co cie tak dziwi ? Malo jest takich ludzi opisanych przez ciebie wyzej ? Za te pare groszy to sie jezdzilo na poczatku lat 90tych moze kiedy to z Szarleja na Manhattan jechalo sie za dzisiejsze 2 zł. Bynamniej dzisiaj to juz nie sa grosze, moze wez sie najpierw zorientuj w taryfie, a potem pisz. Inna sprawa, ze moze to 100 zl jeden raz to nie jest duzo, ale czesciej ? A co z osoba, ktora potrzebuje transportu, zeby wrocic z pracy, ma sie prosic jakis znajomych o podwiezienie do cywilizacji albo ma codziennie brac taryfe i pracowac za darmo ?
To zrobie co wlasnie czynie, staram sie walczyc o rozwoj nocnej sieci w dupnym GZMie, ale poki co tylko z nazwy. Klucz do sukcesu to jest miec nocke w poblizu domu, bo impreze mozesz wybrac, a mieszkania niezbyt (tak tak, mozesz sie przeprowadzic, ale to juz dalece nie tak proste jak wybor imprezy).

georg11 napisał/a:

Bo od tego jest forum żeby dyskutować.

Ty nie wiesz co to jest dyskusja, ty przedstawiasz swoje betonowe stanowisko.

georg11 napisał/a:

Bardziej ,myślałem o wypadzie do dzielnicy bądż do ościeżnego miasta a nie do Katowic.A jezeli juz chodzi o Katowice to wątpię czy KZK zrobi nocne kursy z Piekar do Katowic dla paru studentów.No ale pogdybać zawsze mozemy.

Paru studentow tam na pewno nie jezdzi. Jesli chodzi o nocne autobusy w weekend to problem polega wlasnie na tym, ze nocka z Bytomia jest, ale w dalszej czesci jest juz generalnie echo. To powoduje, ze rano w sobote i niedziele tworzy sie komunikacyjne wąskie gardlo, bo do Bytomia dojedziesz, ale juz na Miechowice, Piekary czy Tarnowskie Gory juz nie. Jakie sa skutki ? Ano takie, ze wszyscy zamiast jechac do domu wedle potrzeby kumuluja sie na kursie umozliwiajacym wyjechanie na pierwszy kurs umozliwiajacy powrot do domu. Niestety w wypadku Bytomia nie wszyscy maja szczescie nim odjechac, bo zwyczajnie miejsc w nim brak.

georg11 - 2010-10-12, 00:03

P Śl napisał/a:
georg11 napisał/a:

Chcesz mi powiedzieć,ze pojedziesz na imprezę,popijesz a potem pójdziesz na przystanek i zawiany będziesz czekał na autobus? Przecież to sa bajki wyssane z palca.Każdy myślącu człowiek dzwoni po Taxi i za pare groszy bez ryzyka wraca pod dom.Jadąc autobusem musi kontrolowac czas a bawiac się jest to nierealne.Potem musi bezpiecznie dojść na przystanek i z przystanku do domu.I na koniec co zrobisz jak impreza będzie w mieście lub dzielnicy gdzie nocnej lini nie będzie?
I jeszcze na koniec ile sobie wyobrażacie takich nocnych kursów? Jeden a moze kilka? Mówcie co chcecie ale ja uważam to za mało realne.

Ja bym zaczal od poczatku, ile ty masz lat ? (wystarczy rzad liczb - to chyba duzo wyjasni). Co cie tak dziwi ? Malo jest takich ludzi opisanych przez ciebie wyzej ? Za te pare groszy to sie jezdzilo na poczatku lat 90tych moze kiedy to z Szarleja na Manhattan jechalo sie za dzisiejsze 2 zł. Bynamniej dzisiaj to juz nie sa grosze, moze wez sie najpierw zorientuj w taryfie, a potem pisz.

Mam tyle lat,że juz na imprezy od dawna nie jeżdżę.
Moze i nie znam taryf ale kumple ostatni jechali w nocy z Szarleja prawie na Manhatan przez Bobrowniki i z tego co wiem zapłącili 12 pln.To chyab nie jest drogo z komfort jazdy z i pod dom?

P Śl napisał/a:

georg11 napisał/a:

Bo od tego jest forum żeby dyskutować.

Ty nie wiesz co to jest dyskusja, ty przedstawiasz swoje betonowe stanowisko.


No tak,mam ulec argumentom które nijak nie pasuja do rzeczywistości.

P Śl napisał/a:

Paru studentow tam na pewno nie jezdzi. Jesli chodzi o nocne autobusy w weekend to problem polega wlasnie na tym, ze nocka z Bytomia jest, ale w dalszej czesci jest juz generalnie echo. To powoduje, ze rano w sobote i niedziele tworzy sie komunikacyjne wąskie gardlo, bo do Bytomia dojedziesz, ale juz na Miechowice, Piekary czy Tarnowskie Gory juz nie. Jakie sa skutki ? Ano takie, ze wszyscy zamiast jechac do domu wedle potrzeby kumuluja sie na kursie umozliwiajacym wyjechanie na pierwszy kurs umozliwiajacy powrot do domu. Niestety w wypadku Bytomia nie wszyscy maja szczescie nim odjechac, bo zwyczajnie miejsc w nim brak.

Człowieku,rano to nie jest nocny kurs więc nie mieszaj tematów.Natomiast żeby dogodzić wszystkim w noc to trzeba by robic kursy co godzinę a to już jest nierealne.
ps.Chcesz jeździć po nocy to kup se auto.

MephiR - 2010-10-12, 07:30

georg11 napisał/a:
Człowieku,rano to nie jest nocny kurs więc nie mieszaj tematów.Natomiast żeby dogodzić wszystkim w noc to trzeba by robic kursy co godzinę a to już jest nierealne.

Georg, sam napisałeś że jesteś już za stary na imprezy, dlatego domyślam się, że ostatni raz stałeś w nocy na przystanku lata temu i nie masz pojęcia ilu ludzi ich potrzebuje.

P Sl miał na myśli, że z powodu nocnych autobusów, ludzie muszą czekać na przystankach do rana, żeby się dostać do Piekar.

georg11 napisał/a:
ps.Chcesz jeździć po nocy to kup se auto.

Żałosny tekst. Widać, że świata nie widzisz poza swoim samochodem i od kiedy go kupiłeś, uważasz że komunikacja publiczna nie powinna istnieć. Masz ograniczone horyzonty.

P Śl - 2010-10-12, 09:37

Mephir o czym tu z takim dyskutowac ? Szkoda se nerwy psuc na takiego betona co nie ma bladego pojecia o temacie, ale za to mysli, ze wszystkie rozumki pozjadal i wszyscy powinni go sluchac, bo co on to nie przezyl i przeciez przez to wie wszystko najlepiej ;) .
Zastanawiam sie tylko ile ma lat, bo pytalem o rzad liczb tj. 4x, 5x, 6x, a tak to moge tylko wrozyc z fusow.
georg11 napisał/a:

Człowieku,rano to nie jest nocny kurs więc nie mieszaj tematów.Natomiast żeby dogodzić wszystkim w noc to trzeba by robic kursy co godzinę a to już jest nierealne.
ps.Chcesz jeździć po nocy to kup se auto.

O czym ty chcesz dyskutowac jak masz nawet problem z czytaniem ze zrozumieniem ? O wyciagniecie wnioskow to cie nawet nie podejrzewam.
georg11 napisał/a:
Mam tyle lat,że juz na imprezy od dawna nie jeżdżę.

Straszliwie mnie ciekawi ile mniej wiecej masz tych lat ? Pewnie emeryturka juz jest i sie siedzi wiecej w domku, poza miasto sie pewnie wogole nie wychyla ? Z komunikacji sie nie korzysta ? To co ty mozesz wiedziec o tej rzeczywistosci ?
georg11 napisał/a:

Moze i nie znam taryf ale kumple ostatni jechali w nocy z Szarleja prawie na Manhatan przez Bobrowniki i z tego co wiem zapłącili 12 pln.To chyab nie jest drogo z komfort jazdy z i pod dom?

Zajrzyj se w taryfe i zobaczysz jakie sa roznice miedzy przyjazdem z centrum Piekar, a z centrum Bytomia. Chociaz tyle zrob to moze cos zrozumiesz. To samo w sobie nie jest duzo, ale zajrzyj w powyzsze. Jesli mialbys codziennie placic nawet tyle to i to jest duzo za duzo. Miasto nie jest tylko od zbierania haraczu, ale od robienia wszystkiego, zeby ludziom zylo sie lepiej i mogli sie w nim rozwijac.
georg11 napisał/a:
Natomiast żeby dogodzić wszystkim w noc to trzeba by robic kursy co godzinę a to już jest nierealne.
Nierealne ? Podobno masz swietny kontakt z rzeczywistoscia, to wlasnie widac w tym tekscie.
georg11 - 2010-10-12, 10:24

MephiR napisał/a:
georg11 napisał/a:
Człowieku,rano to nie jest nocny kurs więc nie mieszaj tematów.Natomiast żeby dogodzić wszystkim w noc to trzeba by robic kursy co godzinę a to już jest nierealne.

Georg, sam napisałeś że jesteś już za stary na imprezy, dlatego domyślam się, że ostatni raz stałeś w nocy na przystanku lata temu i nie masz pojęcia ilu ludzi ich potrzebuje.


Pierwszy raz sie z toba zgadzam.W zasadzie uczęszczam tylko na imprezy domowe i do tego z kierowcą.A jeżeli kierowca też chce wypić to korzystam z taksówek.Po prostu nie bawi mnie stanie w nocy na przystanku i czekanie na autobus który przyjedzie albo i nie.

MephiR napisał/a:
georg11 napisał/a:
ps.Chcesz jeździć po nocy to kup se auto.

Żałosny tekst. Widać, że świata nie widzisz poza swoim samochodem i od kiedy go kupiłeś, uważasz że komunikacja publiczna nie powinna istnieć. Masz ograniczone horyzonty.

Coś mi tu zaczyna pachniec Onetem jak to szanowny kolega potrafi wytykać innym.Zdaża mi się czasami korzystać z komunikacji miejskiej ale wtedy ustawiam tak spotkania,że muszę zdążyc do domu przynajmniej ostatnim kurem.A z samochodu korzystam na maksa bo po to on jest żeby ułatwiał życie.

MephiR - 2010-10-12, 10:25

georg11 napisał/a:
A z samochodu korzystam na maksa bo po to on jest żeby ułatwiał życie.

Komunikacja miejska też jest po to, by ułatwiała życie, a nie mnożyła problemy. Tu chyba też się zgodzimy? :)

P Śl - 2010-10-12, 10:31

georg11 napisał/a:

Zdaża mi się czasami korzystać z komunikacji miejskiej ale wtedy ustawiam tak spotkania,że muszę zdążyc do domu przynajmniej ostatnim kurem.A z samochodu korzystam na maksa bo po to on jest żeby ułatwiał życie.

A widzisz, a jednak cos ten temat czujesz, ale chyba sobie nie zdajesz sprawy z tego. Jakby byla cywilizacja (czyt. nocne) to by sie nikt nie musial na sile gonic na ostatni autobus.
A wspomniany samochod to sporo ludzi kupuje tylko dlatego, ze nie maja innego wyboru.

niezależny.spi - 2010-10-12, 18:26

Nie ma sensu wzajemnie się obrażać...
Faktem jest, że właśny samochód dzisiaj to żaden luksus, lecz jak popatrzymy na to np. przez pryzmat osób, które dopiero zaczynają pracować, to takie proste to nie jest.
Skoro są sygnały o potrzebie istnienia komunikacji nocnej, to oczekiwałbym od władz miasta wyraźnego stanowiska w tej sprawie.

georg11 - 2010-10-12, 20:24

P Śl napisał/a:
Mephir o czym tu z takim dyskutowac ? Szkoda se nerwy psuc na takiego betona co nie ma bladego pojecia o temacie, ale za to mysli, ze wszystkie rozumki pozjadal i wszyscy powinni go sluchac, bo co on to nie przezyl i przeciez przez to wie wszystko najlepiej ;) .
Zastanawiam sie tylko ile ma lat, bo pytalem o rzad liczb tj. 4x, 5x, 6x, a tak to moge tylko wrozyc z fusow.

Chciałem ci odpowiedzieć ale nie będe się zniżał do twojego poziomu.Jak brakuje argumentów to trzeba obrażać innych.Dorośnij to potem pogadamy.

MephiR napisał/a:
georg11 napisał/a:
A z samochodu korzystam na maksa bo po to on jest żeby ułatwiał życie.

Komunikacja miejska też jest po to, by ułatwiała życie, a nie mnożyła problemy. Tu chyba też się zgodzimy? :)

Zgadza się.

P Śl - 2010-10-12, 20:52

georg11 napisał/a:

Chciałem ci odpowiedzieć ale nie będe się zniżał do twojego poziomu.Jak brakuje argumentów to trzeba obrażać innych.Dorośnij to potem pogadamy.

Czyzbym trafil w dziesiatke ? A co do reszty, choc troszke to brzmi jak obelgi to niestety jest to stwierdzenie faktow, bo pociskasz farmazony mimo, ze masz praktycznie zerowy kontakt i pojecie o temacie. Pisze ci to kilka osob, ale ty sie uwazasz za najmadrzejszego i najdoroslejszego - co najwyzej metryka.

jurdziol - 2010-10-12, 21:17

georg11 napisał/a:
Po prostu nie bawi mnie stanie w nocy na przystanku i czekanie na autobus który przyjedzie albo i nie.


Raczej nikogo nie bawi. Pewnie jeśli większość ludzi zarabiała po kilka tysięcy złotych to kto by się przejmowałem wydaniem kilka razy w miesiącu 100 zł na taxi z Katowic. Jedyna alternatywa to autobus lub tramwaj do Bytomia a potem Taxi za 18 zł co jest kolejnym kosztem - jeśli ktoś nie liczy się z kosztami to nie ma sensu poruszać tematu.

Warto zauważyć, że ostatnie autobusy do Piekar z Katowic nie jeżdżą puste. Często wszystkie miejsca siedzące są zajęte.

Pozdrowienia od człowieka co zmienia adres na ten poza Piekarami, m.in. dlatego że po 23:30 jesteśmy odcięci od świata.

Krzychu - 2010-10-14, 16:37

Nie ma sensu się kłócić. Jak ktoś ma samochód to komunikacja nie jest mu potrzebna. Ale chociaż samochodów przybywa (w zastraszającym tempie) to jednak wciąż komunikacja publiczna jest potrzebna. Zresztą ma ona także inne znaczenie (chociaż akurat nie chodzi o nocną komunikację), bo przecież prowadzi się kampanie społeczne zachęcające do korzystania z autobusów. Bo to lepiej mieć 50 osób w autobusie, niż 50 samochodów na drodze. Z różnych powodów...
Brak komunikacji nocnej najbardziej jest uciążliwy w piątek/sobotę - ze względu właśnie na spotkania towarzyskie czy imprezy. I niekoniecznie chodzi tu o picie wódki. Po prostu późnym wieczorem/nocą ciężko jest się przemieszczać. Kiedy przeciągnęła nam się druga edycja Miss Piekar Śląskich ludzie uciekali, bo... jakby potrwała troszkę dłużej to nie bardzo było jak wracać. Innymi słowy warto się nad tym tematem zastanowić.

georg11 - 2010-10-14, 18:48

Co innego komunikacja późnym wieczorem a co innego nocą.Późnym wieczorem moze być potrzebna ale czy w nocy?
MephiR - 2010-10-14, 20:15

W nocy także jest potrzebna, ponieważ jedne imprezy kończą się wcześniej, a inne później. Poza tym niektórzy ludzie pracują na kilka zmian i woleliby wracać do domu autobusem, bo np. boją się zaśnięcia za kierownicą, chcą zaoszczędzić na dojazdach etc. Komunikacji nocna jest ważna dla rozwoju miast i w każdym cywilizowanym kraju powinna ona funkcjonować.
georg11 - 2010-10-14, 20:39

MephiR napisał/a:
W nocy także jest potrzebna, ponieważ jedne imprezy kończą się wcześniej, a inne później. Poza tym niektórzy ludzie pracują na kilka zmian i woleliby wracać do domu autobusem, bo np. boją się zaśnięcia za kierownicą, chcą zaoszczędzić na dojazdach etc. Komunikacji nocna jest ważna dla rozwoju miast i w każdym cywilizowanym kraju powinna ona funkcjonować.

Mam inne zdanie niz ty ale boję sie je przedstawić bo mnie zbanujesz jak na innym forum.

P Śl - 2010-10-14, 20:51

Krzychu napisał/a:
Nie ma sensu się kłócić. Jak ktoś ma samochód to komunikacja nie jest mu potrzebna.

No jesli ma i chce z niego korzystac to niech to robi. Nikt tu nikogo do niczego nie zmusza. Tylko niech nie zabiera glosu, ze nie jest potrzebna, bo ze jemu nie potrzebna to nie znaczy, ze innym tez.
Georg -"zapomnial wol, jak cielem byl" ? Zreszta co ja mowie, jak ty byles tym cieleciem to zapewne nie byla potrzebna nocna komunikacja, bo byly zupelnie inne czasy.

Mephir nawet Krzychu zauwazyl ten problem ze swojego podworka i to od razu w duzym formacie, ale temu wyzej to mozesz lopata do glowy i nic to nie da, bo on wie najlepiej.

MephiR - 2010-10-14, 21:06

georg11 napisał/a:
Mam inne zdanie niz ty ale boję sie je przedstawić bo mnie zbanujesz jak na innym forum.

Zostałeś zbanowany za zachowanie, a nie poglądy. Nie zaczynajmy tutaj dyskusji na ten temat, bo to nie miejsce na nią.

georg11 - 2010-10-15, 12:10

P Śl napisał/a:


Mephir nawet Krzychu zauwazyl ten problem ze swojego podworka i to od razu w duzym formacie, ale temu wyzej to mozesz lopata do glowy i nic to nie da, bo on wie najlepiej.

Nie dyskutuję z tobą ale odpowiem na to jedno zdanie.To jakie mam poglady na różne tematy jest moją sprawą.Tu na forum mogę je przedstawić bo po to jest właśnie forum.Natomiast ty nie masz prawa mnie za to wyzywać ani osądzać.

P Śl - 2010-10-15, 12:24

Ja ci odpowiem krotko twoim tekstem, dorosnij do korzystania z forum... i przestan strzelac fochy jak malutkie dziecko.
ps. Jako, ze masz to swoje autko to wez w nie wsiadz i pojezdzij sobie w nocy w miejsca gdzie komunikacja nocna jest, poobserwuj, powyciagaj wnioski, wtedy bedziesz mial juz jakis chociaz szczatkowy obraz zapotrzebowania i bedziesz sie mogl wypowiedziec. W innym wypadku zamilknij i nie psuj nerwow ludziom.

MephiR - 2010-10-15, 12:30

georg11 napisał/a:
Nie dyskutuję z tobą ale odpowiem na to jedno zdanie.To jakie mam poglady na różne tematy jest moją sprawą.Tu na forum mogę je przedstawić bo po to jest właśnie forum.Natomiast ty nie masz prawa mnie za to wyzywać ani osądzać.

Filozofia Kalego. Jeszcze niedawno dziwiłeś się, że dostałeś ostrzeżenie za określanie wypowiedzi innych użytkowników "bzdurami" i "głupotami", a teraz sam się oburzasz, że ktoś potraktował Cię w podobny sposób. Znając życie pewnie stwierdzisz, że zachowałeś się inaczej i że wszyscy się na Tobie uwzięli.

georg11 - 2010-10-16, 12:57

MephiR napisał/a:

Filozofia Kalego. Jeszcze niedawno dziwiłeś się, że dostałeś ostrzeżenie za określanie wypowiedzi innych użytkowników "bzdurami" i "głupotami", a teraz sam się oburzasz, że ktoś potraktował Cię w podobny sposób. Znając życie pewnie stwierdzisz, że zachowałeś się inaczej i że wszyscy się na Tobie uwzięli.

Musze przyznać,ze tłumaczenie ci wszystkiego jak dziecko jest męczące.
Przede wszystkim słowa "bzdury" i "głupoty" nie sa obraźliwe.Za słownikiem PWN
- bzdura
1. «coś, co nie ma sensu»
2. «rzecz, sprawa niepoważna»
• bzdurny • bzdurnie • bzdurność

- głupota
1. «brak wiedzy lub bezmyślność; też: przejaw czyjejś bezmyślności»
2. pot. «informacja pozbawiona sensu»
3. lekcew. «rzecz mało ważna»
• głupotka
Widocznie jesteś mądrzejszy niż ludzie piszący encyklopedie skoro zaliczasz te słowa do obraźliwych.Za te słowa zostałem od razu sprowadzony przez ciebie na ziemię i zastraszony konsekwencjami.Powiedz mi czy P Śl też został podobni ejak ja potraktowany czy jemu uszło na sucho?

Ja nie mam zamiaru sie niczego wypierać bo wiem co pisałem.Chodzi mi o równe traktowanie wszystkich tak samo.Bo jak na razie to wygląda na to,ze jestem traktowany inaczej niz inni.

Igor Kałucki - 2010-10-16, 18:37

Witam wszystkich,

Dyskusja na temat komunikacji nocnej w Piekarach Śląskich nie jest nowa. Sam poruszałem ten temat wielokrotnie na paru forach. Oczywiście jak w starym polskim przysłowiu: "Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził" to i z nocną komunikacją miejską nie każdemu się dogodzi. Tak ogólnie o komunikacji mówiąc
Georg11 wyraził opinie że komunikacja nocna to zły pomysł bo każdy ma samochód. No niestety z takiego samego założenia wychodzi nasz "kochany" organizator komunikacji. Czy posiadanie samochodu musi być równoznaczne z tym że ta komunikacja już naprawdę nie jest potrzebna ?
Komunikacja miejska to nie zło konieczne ale priorytet w rozwoju miasta. Jazda komunikacją zarówno dzienną jak i nocną nie ma być odbierana jako "obciach" dla tych którzy posiadają własne samochody. Argumenty za uruchomieniem nocnej komunikacji nocnej już się pojawiły i nie będę ich ponownie wymieniał. Z mojego punktu widzenia komunikacja nocna jest potrzeba bo sam i moi znajomi nie raz mieli potrzebę z jej skorzystania a niestety oferta usług komunikacji miejskiej jej nie przewidywała.
W naszym regionie od lat stawia się na rozwój transportu indywidualnego zapominając o jakościowym rozwoju komunikacji miejskiej. Właśnie z popularyzacją indywidualnego transportu wymagania klientów do komunikacji miejskiej wzrosły. Jeśli jest potrzeba zorganizowania komunikacji nocnej popartej podpisami pod petycja jej uruchomienia to powinno się ją czym prędzej uruchomić. Z drugiej strony wychodzenie na przód potrzebom mieszkańców może przyciągnąć jakiś inwestorów np. budownictwa mieszkaniowego bo w takim mieście zapewniającym te podstawowe zadania gminy chce się po prostu mieszkać. To mieszkańcy tworzą miasto a nie ustalone administracyjnie granice.

Odnosząc się do propozycji kolegi P Śl z nocną linią o trasie linii 185 to uważam że nie bierze pod uwagę wschodniej cześci Szarleja (Strefa Aktywności Gospodarczej) do której wjazd mogłaby zapewnić drugą linia. We wszystkim jednak potrzebna jest dobra współpraca. Bytom wydaje nie potrzebnie kasę na kursowanie nocnego tramwaju i autobusu obok siebie więc nie wiadomo czy na tą potrzebną relację byłby gotowy wyłożyć pieniądze.

P.S Tak mogę domniemać ale może kolega georg11 jest taksówkarzem

MephiR - 2010-10-16, 19:06

Transport indywidualny dla budżetu miasta jest znacznie większym obciążeniem, niż rozwój komunikacji zbiorowej. Rosnąca liczba samochodów na drogach stwarza konieczność ich ciągłego poszerzania i przebudowywania skrzyżowań w celu zwiększenia przepustowości. Doświadczenia krajów bardziej rozwiniętych pokazują, że jest to worek bez dna. Doskonałym przykładem jest Los Angeles, które pomimo szerokich śródmiejskich autostrad wiecznie stoi w korkach lub Pekin, przez który przebiegają arterie posiadające nawet po 7 pasów w jedną stronę, będące i tak ciągle zatkane. Na Bryla.pl opublikowano kiedyś świetny artykuł na temat pewnego węzła autostradowego w Bostonie - zawsze go przytaczam w dyskusjach o komunikacji miejskiej: http://bryla.gazetadom.pl...um_Bostonu.html

Brak sprawnej komunikacji miejskiej to też problem związany z miejscami parkingowymi. Już teraz w Piekarach są kłopoty gdzie się zatrzymać, a strach sobie wyobrazić, co by było, gdyby każdy jeździł samochodem. Obawiam się miasto wyglądałoby mniej więcej tak:


To nie fotomontaż. To prawdziwe parkingi w Houston. Jak to ktoś napisał na powyższym zdjęciu - czy jesteśmy pewni że tego chcemy?

Jeśli śląskie miasta za pośrednictwem KZK GOP wreszcie zadbają o dopasowanie rozkładów jazdy do podróżnych i nowoczesny tabor, to na pewno wielu ludzi zrezygnuje z dojeżdżania do pracy samochodem. Nikt nie mówi, że samochód to zło. Powinno się go jednak wykorzystywać tylko w wyjątkowych sytuacjach, a nie żeby jeździć nim do kiosku po gazetę. Dużo bardziej nam wszystkim się to opłaci.

P Śl - 2010-10-16, 21:15

Igor Kałucki napisał/a:

W naszym regionie od lat stawia się na rozwój transportu indywidualnego zapominając o jakościowym rozwoju komunikacji miejskiej.

Jak juz jestesmy przy jakosci to w pierwszej kolejnosci bynajmniej nie super nowoczesne busiki. Odbiegajac od komunikacji nocnej troszke, jakosc to w pierwszej kolejnosci czestotliwosc i powtarzalnosci. Najlepszym przykladem jak mozna spier... ta zasade jest 114 gdzie nie ma sily, zeby wyjsc w ciemno, bo nigdy nie zapamietasz rozkladu w ukladzie 16/32, tak chocby nie mozna bylo wykorzystac systemu 15/20/30.

Igor Kałucki napisał/a:
Z drugiej strony wychodzenie na przód potrzebom mieszkańców może przyciągnąć jakiś inwestorów np. budownictwa mieszkaniowego bo w takim mieście zapewniającym te podstawowe zadania gminy chce się po prostu mieszkać.

Wogole, jesli chodzi o inwestycje to inwestorzy zdaje sie biora pod uwage w pierwszej kolejnosci skomunikowanie - uklad drogowy i komunikacyjny.

Igor Kałucki napisał/a:

Odnosząc się do propozycji kolegi P Śl z nocną linią o trasie linii 185 to uważam że nie bierze pod uwagę wschodniej cześci Szarleja (Strefa Aktywności Gospodarczej)

Az musialem poszukac co to, bo wg mnie to jest zachod, a nie wschod :D Z tego co mi sie wydaje to tam poki co malo ludzi wysiada w ciagu dnia, wiec nie wiem po co tam gonic cos, ale w daleszej perspektywie czasu mysle, ze tak, ale raczej musialo by byc tam realne zapotrzebowanie, a nie tylko potencjalne. Druga sprawa tak jak wspominalem na tamten rejon musialy by byc 2 osobne linie, jedna kierunek Siemianowice/Katowice, druga Bytom, ale jak wspominalem kierunek Siemianowice poki co lezy. W proponowanym przeze mnie ksztalcie moze zapewniac komunikacje rowniez pod szumnym Ekoparkiem.

Igor Kałucki napisał/a:

P.S Tak mogę domniemać ale może kolega georg11 jest taksówkarzem

Ciekawa teoria. To by wiele wyjasnialo :) .

ps. Mephir swoim postem to mnie wrecz zmiazdzyles.

Igor Kałucki - 2010-10-16, 23:08

P Śl napisał/a:
Jak juz jestesmy przy jakosci to w pierwszej kolejnosci bynajmniej nie super nowoczesne busiki. Odbiegajac od komunikacji nocnej troszke, jakosc to w pierwszej kolejnosci czestotliwosc i powtarzalnosci.
No w sumie to miałem na myśli ;) Dla mnie osobiście szkoda taktu 10 minutowego na linii 114 o której wspominasz.

Cytat:
Igor Kałucki napisał/a:

Odnosząc się do propozycji kolegi P Śl z nocną linią o trasie linii 185 to uważam że nie bierze pod uwagę wschodniej cześci Szarleja (Strefa Aktywności Gospodarczej)

Az musialem poszukac co to, bo wg mnie to jest zachod, a nie wschod :D
Racja zachód, pomyłka ;) Co do samego SAG to ostatnio się zdziwiłem że coraz więcej osób szuka sposobu by się tam dostać. (czyżby jakieś przyjęcia do pracy tam były ?). Ogólnie tragedia, jeden autobus tam dojeżdża, chodnika nie ma więc na piechotę bezpiecznego dojścia ni ma z centrum.
niezależny.spi - 2010-10-17, 07:47

Igor Kałucki napisał/a:

Ogólnie tragedia, jeden autobus tam dojeżdża, chodnika nie ma więc na piechotę bezpiecznego dojścia ni ma z centrum.

Zgadzam się. Ani chodnika, o ścieżce rowerowej nie wspominając. Na skrzyżowaniu z obwodnicą o przejściu dla pieszych też nie pomyślano. Ktoś powinen dostać za to jakąś antynagrodę...

georg11 - 2010-10-17, 16:03

niezależny.spi napisał/a:
Igor Kałucki napisał/a:

Ogólnie tragedia, jeden autobus tam dojeżdża, chodnika nie ma więc na piechotę bezpiecznego dojścia ni ma z centrum.

Zgadzam się. Ani chodnika, o ścieżce rowerowej nie wspominając. Na skrzyżowaniu z obwodnicą o przejściu dla pieszych też nie pomyślano. Ktoś powinen dostać za to jakąś antynagrodę...

Z drugiej strony wydać mase pieniedzy na chodnik którym być może ktoś będzie chodził.Zaraz by się podniosły głosy o niegospodarności.W końcu teren jest daleko od miasta i znajduja się tam tylko firmy wiec czy chodnik jest potrzebny?

niezależny.spi - 2010-10-17, 16:30

georg11 napisał/a:

Z drugiej strony wydać mase pieniedzy na chodnik którym być może ktoś będzie chodził.Zaraz by się podniosły głosy o niegospodarności.W końcu teren jest daleko od miasta i znajduja się tam tylko firmy wiec czy chodnik jest potrzebny?


Zrozum wreszcie, że w tych firmach pracuja ludzie, nie każdy musi mieć samochód, a nie chce być tylko zdany na innych czy autobus, który zresztą niezbyt często jeździ. A wbrew pozorom aż tak daleko do Szarleja stamtąd nie ma.
Nie przesadzajmy też z tą masą pieniędzy. Zresztą kiedy przedłużano JP II można było chodnik i ścieżke rowerową zbudować, mimo że tłumów pieszych tam też nie widzę. I jakoś nikt nie mówi o niegospodarności, bo i dla kierowców lepiej, że piesi nie idą jezdnią.
A strefa to większy generatorem ruchu niż kopiec.

a1_piekary - 2010-10-17, 16:49

Komunikacja nocna musi być i tu nie ma dyskusji :P . Idąc myśleniem georg11 można zlikwidować komunikację miejską wszyscy będą jeździć autami i taksówkami. Nasi sąsiedzi mają nocną więc taka komunikacja jest potrzebna :) . Stwórzmy petycje podobnie jak mieszkańcy Dąbrowy Górniczej w sprawie komunikacji nocnej!


P.S. Proponuje nowy temat w sprawie chodników wokół SAG w Piekarach Śl.

MephiR - 2010-10-17, 19:41

Chodnik pomiędzy SAG, a Szarlejem bezapelacyjnie jest potrzebny. Ile razy tamtędy przejeżdżam, widzę błąkających się ludzi po jezdni. To nie jest bezpieczne, szczególnie na tej drodze.

a1_piekary, proponuję założyć wątek odnośnie chodników w całych Piekarach, bo rejon SAG nie jest jedynym, gdzie takowe by się przydały :yes:

georg11 - 2010-10-17, 22:36

niezależny.spi napisał/a:
georg11 napisał/a:

Z drugiej strony wydać mase pieniedzy na chodnik którym być może ktoś będzie chodził.Zaraz by się podniosły głosy o niegospodarności.W końcu teren jest daleko od miasta i znajduja się tam tylko firmy wiec czy chodnik jest potrzebny?


Zrozum wreszcie, że w tych firmach pracuja ludzie, nie każdy musi mieć samochód, a nie chce być tylko zdany na innych czy autobus, który zresztą niezbyt często jeździ. A wbrew pozorom aż tak daleko do Szarleja stamtąd nie ma.
Nie przesadzajmy też z tą masą pieniędzy. Zresztą kiedy przedłużano JP II można było chodnik i ścieżke rowerową zbudować, mimo że tłumów pieszych tam też nie widzę. I jakoś nikt nie mówi o niegospodarności, bo i dla kierowców lepiej, że piesi nie idą jezdnią.
A strefa to większy generatorem ruchu niż kopiec.

Ależ ja rozumiem,ze chodnik może być potrzebny.Tylko,że go nie ma z dwóch powodów:
1) Władza uznała,że nie jest potrzebny.
2) Brakło pieniędzy na chodnik więc zrobili drogę bez chodnika.
Zaraz doczytam,ze brak chodnika to moja wina. ;)

a1_piekary napisał/a:
Komunikacja nocna musi być i tu nie ma dyskusji :P . Idąc myśleniem georg11 można zlikwidować komunikację miejską wszyscy będą jeździć autami i taksówkami. Nasi sąsiedzi mają nocną więc taka komunikacja jest potrzebna :) . Stwórzmy petycje podobnie jak mieszkańcy Dąbrowy Górniczej w sprawie komunikacji nocnej!


P.S. Proponuje nowy temat w sprawie chodników wokół SAG w Piekarach Śl.

Znajdź choć jeden mój post w którym piszę,ze komunikacja jest niepotrzebna i można ją zlikwidować to nie będe cię nazywał kłamcą.Na razie dla mnie jesteś bezczelnym kłamcą który próbuje mi wmówić rzeczy o których nie pisałem.

Sieja - 2010-10-20, 19:28

Niedaleki przykład Ruda Śląska, tam można dojechać z każdego miasta ościennego nawet w nocy, znajomi wracają z imprez do domu o 2,3, a ja mam siedzieć do 5 na pierwszy autobus do Piekar?
P Śl - 2010-10-20, 19:50

Trzeba wreszcie jaka petycje machnac, wybory coraz blizej.
ps. W Rudzie komunikacji nocnej nawet sporo, ale burdel jeszcze nie ogarniety.

Sieja - 2010-10-20, 20:04

O jakim burdelu mówimy, może o tym, że ludzie wolą do znajomych czy rodziny jechać komunikacją miejską, bo wiedzą, że wrócą nawet w nocy?
P Śl - 2010-10-20, 20:15

Chyba nie przeczytales calego watku, bo przypuszczam, ze nie skierowalbys takiego zarzutu w moim kierunku. Komunikacja nocna w Rudzie jest, ale panuje w niej duzy chaos, nie ma regularnych kursow, sa dziury w kursowaniu, nie wspominajac juz o wzajemnej koordynacji. Poza tym sciana zachodnia tj. od Halemby idac na pln w strone w Bytomia jest golo. Inaczej mowiac jedziesz jednym - jest ok, musisz sie przesiasc - jak masz szczescie tez jest fajnie, jak nie masz jeste w d****, bo musisz czekac po kilkadziesiat minut na przesiadke.
Sieja - 2010-10-20, 20:23

Nie zaprzeczysz, że kursują, poza KZK GOP są nocne przewozy
P Śl - 2010-10-20, 21:36

Nie bardzo rozumiem druga czesc ? Ja nie zaprzeczam, ze kursuja, tylko zwracam uwage, ze jest tam duzo do poprawienia, bo jesli wracasz z imprezy raz na tydzien albo rzadziej jest ok, ale jak wracasz z roboty w nocy 5 razy w tygodniu to by cie trafilo z takimi przesiadkami.
Sieja - 2010-10-21, 03:25

Oczywiście zgadzam się, lecz wrócić z przesiadkami o 5 rano do domu, a wyruszać o 5 rano z zakładu pracy?
Oczywiście możemy tu dyskutować, lecz myślę zmierzamy do jednego Ruda Śląska to inne miasto tam KWK Bielszowice, Halemba i Pokój mają dobre połączenia nocne, lecz tam ludzie kursują cały czas do pracy czy z pracy. :)

P Śl - 2010-10-21, 17:11

To i tak malo, bo ty patrzysz przez pryzmat imprez. Z impreza sie mozesz dostosowac, a z robota juz nie bardzo, na impreze nie jezdzisz codziennie, do roboty tak. Wirek jak najbardziej, Halemba tez, ale Bielszowice to nie wydaje mi sie. U nas ludzie tez kursuja tylko niektorzy probuja zaklinac rzeczywistosc i udaja, ze tych ludzi nie ma.
Igor Kałucki - 2010-10-21, 20:49

P Śl napisał/a:
Jak juz jestesmy przy jakosci to w pierwszej kolejnosci bynajmniej nie super nowoczesne busiki.
No mając na uwadze komunikacje nocną jednak muszą być w miarę nowoczesne. Przynajmniej takie aby były w miarę ciche.
P Śl - 2010-10-22, 00:20

Znowu zaczynasz szukac dziury w calym. Wiekszosc autobusow nie bedacych Ikarusami i Jelczami starymi chodzi w miare cicho. Zreszta o co chodzi, maja ludzi w nocy nie budzic dzwiekiem silnika ? :>
Igor Kałucki - 2010-10-22, 22:57

P Śl napisał/a:
Znowu zaczynasz szukac dziury w calym
. No spoko, nie w tym rzecz. Trochę (starszych) ludzi skarżyło się że autobusy w nocy będą tylko hałasować pod ich oknami. ;)
kamilw - 2010-10-22, 22:58

P Śl napisał/a:
Znowu zaczynasz szukac dziury w calym. Wiekszosc autobusow nie bedacych Ikarusami i Jelczami starymi chodzi w miare cicho. Zreszta o co chodzi, maja ludzi w nocy nie budzic dzwiekiem silnika ? :>


Heh, nie wierzę, że aż taki słaby sen mają ludzie... komunikacja nocna być musi. Kwestia dobrego zaplanowania jak to ma wyglądać w praktyce.

P Śl - 2010-10-23, 10:28

Igor Kałucki napisał/a:
P Śl napisał/a:
Znowu zaczynasz szukac dziury w calym
. No spoko, nie w tym rzecz. Trochę (starszych) ludzi skarżyło się że autobusy w nocy będą tylko hałasować pod ich oknami. ;)

Zlituj sie, bedziemy dostosowywac rzeczywistosc do starych, marudnych dziadkow ? Takie cos to mamy dzisiaj, bo funduje nam to Korfanty wlasnie. Ciekawe, ze cos takiego moze im przeszkadzac, a nie przeszkadzaja im Ikarusy na N15 z kierowcami jak zasuwaja przez miasto ile wlezie i wyja niemilosiernie :) . Powiedzmy sobie szczerze, ze jesli kogo ma cos obudzic to i tak to zrobi. Takie przypadlosci sie leczy, ale nie w taki sposob, ze narzuca sie innym jakies swoje dziwne pomysly tylko najwyzej u lekarza odpowiedniej specjalnosci.
ps. Niech sie dziadki nie klada spac o 18tej to nie bedzie ich nic w nocy budzilo :P .
ps2. Jak widac w ankiecie najlatwiej jest wytworzyc popyt imprezowy, w tygodniu wyrobi sie z czasem.

a1_piekary - 2010-11-18, 12:31

Gliwice walczą o nocne autobusy, bo chcą tętnić życiem
P Śl - 2010-11-18, 13:24

http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1768
Jankes - 2010-11-19, 15:00

W dzisiejszym dodatku Piekary Śl. do Dziennika Zach. macie Panowie odpowiedź na dręczące Was wątpliwości.
P Śl - 2010-11-19, 16:24

Nie wiem czy to jest odpowiedz albo raczej jak ona brzmi ?. To jest tylko stwierdzenie tego co wiem od dawna. KZK z wlasnej woli nic nie ruszy, zeby naklaniac miasta do uruchomienia takiej komunikacji i tworzyc sprawny system. Pytanie co na to miasta, bo tego niestety nie wiadomo. Najwyrazniej w naszym miescie musi byc podobny scenariusz co w innych miastach, czyli bez drezenia dziury w brzuchu spolecznikow sie nie obejdzie. Przeciez nie mozemy sie wyrozniac i wychodzic przed szereg, bo po co.
a1_piekary - 2011-11-22, 00:09

http://katowice.gazeta.pl..._do_Gliwic.html
P Śl - 2011-12-04, 23:31

http://krzysztofturzanski...nterpelacja,505

Interpelacja w sprawie komunikacji nocnej.

a1_piekary - 2011-12-07, 11:51

Dobrze, że została w Tej sprawie złożona interpelacja. Czekamy na odpowiedz. :)
a1_piekary - 2011-12-14, 17:19

Gliwice mają już komunikację nocną http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=2001


Czekamy teraz na ruch naszego UM

P Śl - 2011-12-14, 19:39

Pozyjemy zobaczymy, bo narazie to ktos sobie zakpil z ludzi.
MephiR - 2012-03-15, 11:55

Na bytomskim forum trwa dyskusja nad uruchomieniem nocnych autobusów. Wśród propozycji użytkowników jest linia 114N, która skomunikowałaby w nocy Bytom z Piekarami. W piątek o 18:00 w Klubie Brama przy ul. Chrobrego 1 w Bytomiu odbędzie się spotkanie, podczas którego mają zostać ustalone szczegóły koncepcji komunikacji nocnej. Następnie inicjatorzy będą chcieli przekonać do niej władze miejskie.

W przypadku linii 114N przyda się wsparcie piekarzan, bo jej uruchomienie będzie zależeć od decyzji Waszych władz. Wiem, że wypowiadają się tu radni i ich szczególnie zachęcam do zaangażowania się w to przedsięwzięcie.

Na koniec kilka szczegółów na temat 114N:

Daro85 napisał/a:
114N- 6 kursów w R, w noce pt/sb i sb/n dwa dodatkowe. 3 pierwsze proponowane jako zmniejszenie taboru w już istniejących kursach.


Propozycja rozkładu w arkuszu Exela: http://w824.wrzuta.pl/plik/0piduUYhpyL/nocki

P Śl - 2012-03-16, 11:22

W Piekarach juz sa wyliczenia co do linii nocnej i bynajmniej nie jest to 114N. Podobny rozklad jak powyzszy 623 juz lezy w waszym urzedzie tyle, ze jeden z waszych urzednikow uwaza, ze skoro nikt go mailowo/listownie nie informuje o problemie to problem nie istnieje, ale to juz chyba typowe w urzedach koloryzowanie rzeczywistosci. Dobra wymowka do nic nierobienia.
Druga sprawa nie rozumiem czemu ten nocny 623 ma w jednych kursach jechac dookola, a w innych nie i czemu akurat w tych, a nie innych. Ludzi na tamtym obszarze mieszka wystarczjaco duzo aby mogl jechac w kazdym.

a1_piekary - 2012-03-16, 11:47

P Śl napisał/a:
http://krzysztofturzanski.pl/pl-interpelacje,interpelacja,505

Interpelacja w sprawie komunikacji nocnej.


Panie Krzysztofie, czy jest już odpowiedz w sprawie interpelacji??

P Śl - 2012-03-16, 14:22

No są już wyliczenia, że 1,99 za kilometr by kosztowała nocka, jeśli dobrze zrozumiałem.
Daro85 - 2012-03-22, 15:29

P Śl napisał/a:
W Piekarach juz sa wyliczenia co do linii nocnej i bynajmniej nie jest to 114N. Podobny rozklad jak powyzszy 623 juz lezy w waszym urzedzie tyle, ze jeden z waszych urzednikow uwaza, ze skoro nikt go mailowo/listownie nie informuje o problemie to problem nie istnieje, ale to juz chyba typowe w urzedach koloryzowanie rzeczywistosci. Dobra wymowka do nic nierobienia.


Prawda jest taka, że zainteresowanie ze strony zwykłych ludzi jest znikome. Dlatego trzeba to przeprowadzić inaczej, a nie przez bombardowanie mailami.

Cytat:
Druga sprawa nie rozumiem czemu ten nocny 623 ma w jednych kursach jechac dookola, a w innych nie i czemu akurat w tych, a nie innych. Ludzi na tamtym obszarze mieszka wystarczjaco duzo aby mogl jechac w kazdym.


Ale tu nie ma nic do rozumienia. Tu chodzi o kasę- wiadomo, że jedyny pomysł jaki może przejść przez UM to taki, gdzie UM za bardzo nie dopłaci.

MephiR - 2012-03-25, 13:46

W przypadku bytomskiego UM, ostatnio szczególnie liczą się pieniądze :/ .
P Śl - 2012-03-25, 21:09

Tylko, ze puszczenie 735 albo 623 na Miechowice i uzupelnienie 19 do TG albo w formie skroconej do Stroszka to wraz z wycieciem 31 to sa dla miasta oszczednosci, a nie koszty.
Daro85 - 2012-03-26, 15:27

P Śl napisał/a:
Tylko, ze puszczenie 735 albo 623 na Miechowice i uzupelnienie 19 do TG albo w formie skroconej do Stroszka to wraz z wycieciem 31 to sa dla miasta oszczednosci, a nie koszty.


Ale T31 do Stroszka nie wytniesz, a nawet jak wytniesz to te km musisz Tramwajom gdzieś oddać. Przy 40 km to jest żadna wartość- bo to jest raptem 1-2 kursy na T19 składem, ale przy 300 km to już się robi poważna kwota.
Zresztą dobre jest to, że w proponowanym przez Nas rozkładzie 623N mógłby w nocy nikt nie jeździć, a i tak dla miasta będą to oszczędności. W wypadku uruchomienia obu linii wynik finansowy musiałby być poniżej 2 zł na wozokm.

a1_piekary - 2012-03-30, 14:12

P Śl napisał/a:
W Piekarach juz sa wyliczenia co do linii nocnej i bynajmniej nie jest to 114N. Podobny rozklad jak powyzszy 623 juz lezy w waszym urzedzie tyle, ze jeden z waszych urzednikow uwaza, ze skoro nikt go mailowo/listownie nie informuje o problemie to problem nie istnieje, ale to juz chyba typowe w urzedach koloryzowanie rzeczywistosci. Dobra wymowka do nic nierobienia.
Druga sprawa nie rozumiem czemu ten nocny 623 ma w jednych kursach jechac dookola, a w innych nie i czemu akurat w tych, a nie innych. Ludzi na tamtym obszarze mieszka wystarczjaco duzo aby mogl jechac w kazdym.


Do kogo trzeba pisać??

P Śl - 2012-03-30, 15:37

Do urzedu/prezydenta. W Piekarach zostala przygotowana koncepcja 185N z wyjazdem z dworca w Bytomiu o 1:15 po trasie 185 z wycieczka dookola Dabrowki i przedluzeniem po trasie 192 do Swierklanca. Powrot na dworzec w Bytomiu bodajze o 3:20. Tyle, ze w urzedzie ujrzeli koszty i stwierdzili, ze nie ma pieniedzy...
MephiR - 2012-03-30, 22:39

Coś w temacie:
Dziennik Zachodni napisał/a:
Autobusy nocne w Piekarach Śląskich. Na jakich liniach?
44 tys. zł - to koszt nowego samochodu z segmentu B i roku kursów nocnego autobusu Piekary-Bytom. Czy władze szarpną się na pasażerów?

Nocą autobusem możemy podróżować po Gliwicach, Katowicach, Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej i powiecie będzińskim. Nocą dojedziemy z Katowic do Bytomia, Zabrza, Rudy Śląskiej, Mysłowic, Mikołowa, Chorzowa, Czeladzi, Sosnowca, z Gliwic do Zabrza i Knurowa. Nocą do Piekar Śląskich dotrzemy samochodem, taksówką lub wsłuchując się w tupot swych stóp rozbrzmiewający na bruku. Czy to ma szansę się zmienić? To zależy od tego, co zadecydują władze Piekar Śląskich. Wiemy, ile rocznie kosztowałoby nocne połączenie autobusowe między Piekarami Śląskimi a Bytomiem.
- KZK GOP przygotował swój szacunek dla linii nocnej, która miałaby kursować na trasie obecnej linii nr 185 - mówi Artur Madaliński, rzecznik prasowy magistratu. Ta linia przebiega od dworca w Bytomiu, przez Brzeziny Śląskie, osiedle Powstańców Śląskie, Brzozowice, Kamień, Szarlej i Julian do dworca autobusowego na osiedlu Wieczorka. Nocą trasa zostałyby uzupełniona o obsługę Dąbrówki Wielkiej, z nawrotem przez Dołki oraz wydłużona o os. Wieczorka przez Dwór i Lipkę do Kozłowej Góry, z nawrotem technicznym na przystanku Świerklaniec Park.

- Zgodnie z informacją, przekazaną przez KZK GOP, wprowadzenie jednego kursu linii nocnej na powyższej trasie (tam i z powrotem), kosztowałoby gminę 44,3 tys. zł rocznie - dodaje rzecznik. Jak się dowiedzieliśmy, szacunek ten dotyczy kursów w dni powszednie. A co z weekendami? Nie wiadomo.

Poprosiliśmy KZK GOP o szacunki dotyczące korzystania przez pasażerów z linii nocnych na terenie województwa.
- Najwięcej pasażerów korzysta z nich w weekendy. Przykładowo na linii 908N z Katowic do Sosnowca średnio przypada 17 osób na kurs w weekend, a 830N z Katowic do Bytomia 19 osób - przyznaje Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP. - W dzień roboczy jest to odpowiednio 9 i 12 osób. Obie linie kursują w nocy co 60 minut. Na linii 905N z Katowic do Mikołowa na kurs przypadają 22 osoby, w dzień roboczy 7, ale tu jest wykonywany tylko jeden kurs tam i z powrotem - dodaje Koteras.

- Nocne autobusy to dziś konieczność - mówi Katarzyna Rak z os. Wieczorka. Czy 44,3 tys. zł to wydatek, na który stać gminę? Przekonamy się wkrótce. Interpelację w tej sprawie złożyła radna Sława Umińska.


Nocą z Katowic do Sosnowca średnio podróżuje 17 osób, a z Katowic do Bytomia - 19 osób »

http://piekaryslaskie.nas...08e3dec7e,1,3,4

Gizela - 2012-03-30, 23:29

Zastanawiam się, czy taka "wycieczkowa" trasa kogokolwiek by skłoniła do podróżowania w środku nocy autobusem. Przecież podróż z pierwszego przystanku na ostatni trwałaby niewyobrażalnie długo. Osobiście wolałabym wydać więcej i zawołać taksówkę, niż tłuc się godzinę do domu.
kamilw - 2012-03-31, 09:06

W ramach dodatku można będzie zrobić atrakcję miastoznawczą pod nazwą "Piekary nocą - inne oblicze miasta". To zawsze jakaś wartość dodana :-) A jeszcze jak ktoś będzie wracał np. z imprezy z promilami, to naprawdę może zobaczyć to, czego wcześniej nie widział...
Gizela - 2012-03-31, 22:31

Ciekawa jestem jaką intencję miały osobę planujące trasę tego autobusu? Może pokazanie, że nie warto łożyć kasę na komunikację nocną, bo nikt z niej nie korzysta? Sposób dobry - wymyślić najmniej korzystne połączenie, a później tłumaczyć jego porażką brak nocnych autobusów.
P Śl - 2012-03-31, 23:36

No nie da sie ukryc, ze wycieczka do Kozlowej Gory w nocy godzine w wypadku kiedy w dzien jedzie sie 30 minut nie jest zachecajace. Zamysl byl niby sluszny - obsluga kazdej dzielnicy, ale zwazywszy, ze ta Dabrowka nie jest gesto zaludniona, a wycieczka po niej trwa 25% calego czasu to pomysl jest irracjonalny. Wycieczka trasa 185 to mysle, ze jeszcze bylo by do przezycia dla wiekszosci. Dodajmy do tego az jeden kurs i linia praktycznie traci sens. Zapewne oto komus chodzi.
Gizela - 2012-03-31, 23:59

To jak z pociągami. Przewozy Regionalne tak ustalały rozkład, żeby później móc wytłumaczyć cięcia niską frekwencją. I w ten sposób pociągi dublowały autobusy, albo jeździły tak, żeby ludzie nie mogli zdążyć do pracy. Widać w Piekarach postanowiono skorzystać z tego przykładu :/
a1_piekary - 2012-04-06, 18:32

http://piekaryslaskie.nas...busow,id,t.html
MephiR - 2012-04-23, 16:08

W Bytomiu będą zbierać podpisy za utworzeniem nocnych kursów 114. Przydałoby się, żeby ktoś z Piekar włączył się do akcji...

Dziennik Zachodni napisał/a:
Nocne połączenia w Bytomiu
Dzisiaj powinno się rozpocząć oficjalne zbieranie podpisów pod petycjami w sprawie nocnych połączeń autobusowych. Inicjatorem jest Ruch Autonomii Śląska, oddziały bytomski i piekarski oraz Projekt Bytom.

Organizatorzy zakładają, że uzbierają około 300-400 podpisów. Potem przekażą je prezydentowi i radnym. Powinno się to stać w połowie maja. Pierwsza petycja dotyczy połączeń nocnych autobusu 623, który łączy Miechowice z śródmieściem Bytomia.
- Miechowice to jedna z największych dzielnic Bytomia, jednocześnie bardzo źle skomunikowana z centrum w godzinach nocnych w dni powszednie oraz weekendy - mówi Dawid Grabowski, szef RAŚ w Bytomiu.
I argumentuje, że dodatkowe połączenia w tygodniu ułatwiłyby dojazdy i powroty z pracy. A w weekendy przyczyniłyby się do ożywienia życia kulturalnego i towarzyskiego, zwłaszcza wśród młodzieży. - Aby pobawić się w śródmieściu, trzeba wsiąść w samochód, a "skoro już w nim jesteśmy to można by pojechać do Katowic czy Tarnowskich Gór" - mówi Grabowski.
Podkreśla, że lepsze skomunikowanie Bytomia w tym przypadku miałoby przełożenie na zwiększenie ofert gastronomicznych i kulturalnych, co może się też przełożyć na więcej wpływów do budżetu miasta.
Drugi pomysł dotyczy zwiększenia połączeń na trasie autobusu 114, który łączy Bytom z Piekarami Śląskimi. - To z kolei powinno być przede wszystkim korzystne dla piekarzan, którzy w większym mieście, jakim jest Bytom znaleźliby więcej atrakcji. W tym przypadku podpisy zbierane byłyby w Piekarach. Dawid Grabowski podkreśla także, że pomysł jest o tyle dobry, że można byłoby go tak zrealizować, aby nie wiązał się z większymi kosztami. - To byłoby możliwe dzięki likwidacji kursów tramwaju T31 na trasie plac Sikorskiego-Wrocławska (Politechnika), która liczy tylko 3 kilometry, pokrywa się z trasą 623, a jest wiele droższa. Nie wszystkie kursy muszą odbywać się autobusami przegubowymi, które są droższe w wynajęciu.
A co na to KZK GOP? Tomasz Musioł z biura prasowego podkreśla, że wszystko zależy od inicjatywy mieszkańców i decyzji władz miasta.
- Mogę jednak potwierdzić, że faktycznie, jeśli chodzi o linię 623, pewne udogodnienia już wprowadziliśmy. Wydłużyliśmy godziny kursów, które kończą się obecnie po godzinie 24 - wyjaśnia.
Podkreśla też, że na trasie łączącej Miechowice z centrum Bytomia jeździł dodatkowy autobus.
- Zlikwidowano go kilka lat temu, bo nie było odpowiedniej frekwencji. Od tej pory nie mieliśmy sygnałów ani od władz miasta, ani też od samych mieszkańców, że jest potrzeba większej liczby kursów - mówi Musioł.
A jak wyglądałaby sprawa połączeń nocnych z Piekarami Śląskimi? Jeśli chodzi o linię 114, nie wiadomo. Władze Piekar Śląskich zastanawiają się jednak nad takim rozwiązaniem w przypadku autobusu 185. Jedzie po trasie 114, ale ma dodatkowe przystanki.
- KZK GOP przygotował swój szacunek dla linii nocnej, która miałaby kursować na trasie obecnej linii nr 185 - mówi Artur Madaliński, rzecznik piekarskiego magistratu. Ta linia przebiega od dworca w Bytomiu, przez Brzeziny Śląskie, osiedle Powstańców Śląskich, Brzozowice, Kamień, Szarlej i Julian do dworca autobusowego na osiedlu Wieczorka. Nocą trasa zostałyby uzupełniona m.in. o obsługę Dąbrówki Wielkiej, z nawrotem przez Dołki oraz wydłużona do os. Wieczorka. Wprowadzenie jednego kursu linii nocnej na trasie (tam i z powrotem), kosztowałoby gminę 44,3 tys. zł rocznie . Na razie rozmowy w tej sprawie cały czas więc trwają.

http://bytom.naszemiasto....9725852d7,1,3,5


Link do petycji: http://dawidgrabowski.pl/.../03/petycja.zip

ADAS11 - 2012-09-22, 02:10

przez prezydenta KORFANTEGO mamy MAZY w Piekarach
P Śl - 2012-09-22, 12:45

Nie gadaj głupot i co to ma wspólnego z komunikacją nocną ?.
ADAS11 - 2012-09-25, 08:32

Dużo bo on wysłał pismo do KZKGOP z SWIZ i mógł uniemożliwić żeby przewoźnik nie mógł startować mazami tak jak to zrobił Wałbrzych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group