Poprzedni temat «» Następny temat
Komunikacja nocna w Piekarach Śląskich

W jakim dniu skorzystał byś z komunikacji nocnej?
Poniedziałek
10%
 10%  [ 5 ]
Wtorek
8%
 8%  [ 4 ]
Środa
6%
 6%  [ 3 ]
Czwartek
6%
 6%  [ 3 ]
Piątek
28%
 28%  [ 14 ]
Sobota
30%
 30%  [ 15 ]
Niedziela
12%
 12%  [ 6 ]
Głosowań: 18
Wszystkich Głosów: 50

Autor Wiadomość
a1_piekary 



Posty: 24
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2010-09-26, 13:10   Komunikacja nocna w Piekarach Śląskich

Komunikacja nocna w Piekarach Śląskich
 
 
Gushka 


Posty: 49
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2010-09-26, 13:36   

właściwie w każdy dzień się by przydała bo nigdy nie wiadomo kiedy coś w nocy wypadnie.
_________________
I AM GREX AND THIS IS MY PHOTO :
Digart
Panoramio
Moje fotograficzne portfolio
 
 
 
a1_piekary 



Posty: 24
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2010-09-27, 17:00   

Nocna komunikacja, która łączy miasta aglomeracji z Katowicami nie istnieje w Piekarach Śląskich. Mieszkańcy nie mają jak wrócić w nocy do domu np. z Katowic. Pozostaje wyczekiwanie do 5 rano na autobus, taksówka, przenocowanie u znajomych albo zrezygnowanie z alkoholu i powrót autem . Czy nocna komunikacja ograniczyła by jazdę autem po spożyciu alkoholu, zintegrowała dzielnice i zwiększyła ruch w branży kulturalno-rozrywkowej w Naszym mieście?

Zbliżają się wybory chciałbym poznać stanowisko kandydujących w sprawie komunikacji nocnej. Co Wy na to, żeby napisać petycje do Prezydenta Miasta i KZK GOP?!

Przykład z Dąbrowy Górniczej , w której została wprowadzona komunikacja nocna:

* http://dabrowagornicza.na...obusy,id,t.html
* PETYCJA
 
 
Ściebiorowski Ł 
www.sciebiorowski.pl



Wiek: 37
Posty: 69
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2010-10-02, 01:14   

Nocna komunikacja autobusowa z pewnością mogłaby ożywić ruch w branży kulturalno-rozrywkowej. Oczywiście nie znaczy to, że większość piekarzan będzie zaraz w pełni wykorzystywać nocną komunikację ale zwłaszcza w weekendy młodzież mogłaby na tym skorzystać, aby bezpieczniej wrócić do domu z Szarleja czy Piekarach do Kamienia, Brzezin czy Dąbrówki Wlk. ale i Kozłowej Góry, Osiedla Wieczorka. Obecnie większość spotkań trzeba przedwcześnie kończyć, żeby zdążyć na ostatnią "5" lub pozostaje nocny spacerek. Pewnie wiele osób oczekuje też nocnego połączenia z/do Katowic, np. ostatni kurs "5" ok 0:30. Jest to problem szerszy i dotyczy całej struktury nocnej komunikacji na obszarze KZK GOP, chociaż w ostatnim czasie coś drgnęło w tym zakresie, jednak Piekary nocnych kursów do Bytomia czy Katowic dalej nie mają.
Temat do szerszej dyskusji chociaż może się rozbić o wyliczenia kosztów takiej komunikacji nocnej.
 
 
P Śl 


Posty: 582
Skąd: MHN
Wysłany: 2010-10-04, 11:41   

To moze ja przedstawie swoj projekt komunikacji nocnej w Piekarach, bo czas przejsc do jakis konkretow. (kurs na zolto ostatecznie mozna wyciac)

http://www.przeklej.pl/pl...ls-0021ji4es2mv

Jak zostalo wspomniane problem dotyczy calej struktury komunikacji nocnej w GOPie. Tak, wiec na dzien dzisiejszy jedyna sensowna nocka w Piekarach jest linia jadaca mniej wiecej sladem 185.
Stworzenie 2 osobnych linii jest bezsensowne, bo raz sensownej nocki w kierunku Katowic stworzyc sie nie da, bo albo trzeba by z gory dogadac sie z Katowicami i Siemianowicami i takowa stworzyc, badz tez podpiac pod sensowna linie kursujaca po Siemianowicach - takiej na dzien dzisiejszy nie ma, dwa to problem z synchronizacja na odcinku Szarlej-Os. Wieczorka, obydwa musialyby jechac do Osiedla, a to na pewno nie przejdzie.

Ze swojej strony proponuje koncepcje linii zsynchronizowanej z autobusem 830 jadacym z Katowic. Koszt linii w zaproponowanej formie, przy zalozeniu codziennego kursowania, regularnego, co godzinnego taktu i kosztu kilometra na poziomie 5zł wynosi ok. 200tys zł rocznie.
Zalozenie jest dosc wygorowane, a wzielo sie z wyliczen ze wspomnianego polaczenia do Dabrowy Gorniczej i przedstawionego przez KZK kosztu. (na dzien dzisiejszy przewoznik dostaje pieniadze nie wyzsze niz 4zł za wzkm tak, wiec nawet jesli mialby to byc darmobus jest to zdecydowanie za duzo). Poza tym do obslugi mozna wykorzystac autobusy jezdzace w ciagu dnia co dodatkowo obniza koszty.

Linie w przedstawionej koncepji mozna oczywiscie przedluzyc do Kozlowej Góry (a raczej do parku w Świerklancu, bo w KG nie da sie zawrocic - no chyba, ze przez las i Jozefke). W tym wypadku frekwencje w autobusie mogliby dodatkowo zasilic kierowcy z PKMu, ktorzy na dzien dzisiejszy korzystaja z firmowego "czarteru", a jest ich szczegolnie w dni robocze nie malo. Mozna takze czesc badz calosc wpuscic w Dabrowke Wielka, ale to tez oczywiscie dodatkowe kilometry. W pierwszym i drugim przypadku na wydluzenia czasu starczy. Mimo, ze jest to linia troche okrezna przy zalozeniu czasu obowiazujacego miedzy 23:00-4:00 dodatkowy czas to mniej niz 10 minut, a czasy mysle jeszcze mozna troche przykrecic, bo w przeciwnosci do trasy 114 trasa nie biegnie waskimi i kretymi uliczkami centrum Bytomia.

a1_piekary napisał/a:

Zbliżają się wybory chciałbym poznać stanowisko kandydujących w sprawie komunikacji nocnej. Co Wy na to, żeby napisać petycje do Prezydenta Miasta i KZK GOP?!

Jak najbardziej jestem za jej stworzeniem i to jak najszybciej. Ze swojej strony gwarantuje jej rozpowszechnienie.

Co do konkretnych argumentow za jej stworzeniem:
1. umożliwia mieszkańcom podejmowanie pracy bez obawy o możliwość dojazdu (systemy zmianowe o niestandardowych porach zmian, dojazdy na dalsze odległości) - inwestycji w Piekarach na dzien dzisiejszy jak na lekarstwo albo otworzymy sie na swiat i damy ludziom mozliwosci do rozwoju albo bedziemy mieli w miescie skansen i ludzie zaczna z niego uciekac.

2. umożliwia dostęp do handlu, usług i rozrywki w godzinach nocnych - z tego co wiem to zdaje sie na dzien dzisiejszy kluby maja zakaz co do otwarcia dluzej niz do 3 w nocy tylko nasuwa sie pytanie co miasto oferuje w zamian ? gdzie jest autobus o 3 w nocy ? jak ludzie o tej godzinie maja wrocic ? jak firmy w miescie maja sie rozwijac ? jak chcemy przyciagac nowych inwestorow skoro z gory narzucamy im powiedzmy sobie szczerze jakies nienormalne warunki dzialania ograniczajac ich swobode.

3.zwiększa mobilność mieszkańców umożliwiając podróże w godzinach nocnych (w celach towarzyskich, służbowych i innych) oraz zapobiega wykluczeniu społecznemu przez zwiększanie dostępności miasta dla osób, które nie posiadają własnego samochodu, a także dla osób niepełnosprawnych - j.w. mozliwosci zatrudnienia w Piekarach jak na lekarstwo, a wiec jak ludzie maja sie dostac/ wrocic na 6:00/z 22:00 chociazby na strefe do Gliwic ? Z centralnych Piekar moze jakos sie uda choc nie jestem tego taki pewny, ale z pld-wschodniej ?
Poza tym czasem ludzie koncza gdzies w srodku nocy, jak wtedy maja sie dostac do domow ?
Z tego co wiem w naszym miescie sa tez gornicy, ktorzy maja zmiane konczaca cos kolo 2 w nocy przy Witczaka w Bytomiu i ci, ktorzy nie posiadaja innych warunkow powrotu zmuszeni sa wraca NA ROWERZE ! W lecie moze jeszcze, ale w zimie ?

4.zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego przez zmniejszenie liczby samochodów na drogach oraz zmniejszenie przypadków kierowania samochodem pod wpływem alkoholu oraz pod wpływem zmęczenia - osobiscie jestem zwolennikiem stworzenia komunikacji codziennej stanowiacej siec umozliwiajaca wyjazdy i powroty do miejsca pracy, ale ciezko sie z tym argumentem nie zgodzic.

(*posililem sie gotowymi sformulowaniami z http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1653)

Do dyskusji i aktywnego wsparcia inicjatywy zachecam udzielajacego sie tutaj kandydata na prezydenta. Wkoncu jak mowi "wizja prezydentury" -
"Prezydent powinien posiadać umiejętność współpracy ponad podziałami politycznymi i wspierać wszelkie inicjatywy społeczne oraz organizacje pozarządowe – fundamenty społeczeństwa obywatelskiego. Im większe zaangażowanie mieszkańców w życie i rozwój miasta tym lepiej. Im szersza i bardziej gorąca dyskusja o problemach, które trzeba rozwiązać – tym większa szansa na znalezienie dobrego rozwiązania. Moim celem jest budowa w Piekarach Śląskich aktywnego społeczeństwa obywatelskiego. "

Jest dobra okazja, zeby sprawdzic czy to przypadkiem nie tylko puste slogany.

Tymbardziej, ze temat poruszal juz na lamach PP jeden z kandydatow znajdujacy sie na listach.
http://www.przegladpiekarski.pl/files/pp70.pdf
http://piekary.bloog.pl/i...ACJA,index.html
 
 
P Śl 


Posty: 582
Skąd: MHN
Wysłany: 2010-10-06, 09:57   

No to w Dabrowie cos ruszylo. na poczatek nie ma tego wiele, bo tylko kilka kursow. Na dodatek zakopanych miedzy czarterami dla PKMu, ale zawsze to jakis punkt wyjsciowy, a co z nami ?.
 
 
georg11 


Posty: 90
Skąd: Piekary Wielkie
Wysłany: 2010-10-06, 22:58   

P Śl napisał/a:
No to w Dabrowie cos ruszylo. na poczatek nie ma tego wiele, bo tylko kilka kursow. Na dodatek zakopanych miedzy czarterami dla PKMu, ale zawsze to jakis punkt wyjsciowy, a co z nami ?.

Uważasz,że utrzymywanie nocnych kursów w takich Piekarach jest ekonomicznie uzasadnione? Ilu ludzi będzie korzystać z tej komunikacji?
 
 
MephiR 



Wiek: 30
Posty: 415
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-10-07, 00:55   

Komunikacja miejska nie musi być uzasadniona ekonomicznie. Po to jest dotowana przez samorządy, aby służyła mieszkańcom, a nie skupiała się na działalności komercyjnej. Poza tym nie należy oczekiwać, że nagle nocnymi autobusami zaczną jeździć tłumy. Minęły lata od likwidacji takich połączeń w GOP-ie, dlatego ludzie się o nich odzwyczaili. Trzeba ich znów nauczyć, że istnieją takie linie i da się nimi spokojnie dojechać do domu.
_________________
Blog o Bytomiu
 
 
Krzychu 



Posty: 69
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2010-10-07, 08:51   

Temat komunikacji nocnej nie jest nowy. Fakt jest taki, że Piekary są wcześnie odcinane od komunikacji. I późno wieczorny/nocny powrót do domu może być problemem. Poruszone zostały dwa problemy:
- aspekt ekonomiczny i koszty ewentualnych połączeń
- aspekt społeczny - jest jednak jakaś grupa mieszkańców oczekująca tych połączeń
W moim przekonaniu rozwiązanie powinno być jakimś kompromisem pomiędzy oczekiwaniami a możliwościami finansowymi. I trudno bez szczegółowych analiz (jakie jest zapotrzebowanie i na jakich liniach - kierunkach, plus oczywiście koszty) dać jednoznaczną odpowiedź jakie rozwiązanie będzie najlepsze. Dlaczego nie ma tych linii? Z powodów ekonomicznych. Gdyby się opłacały to KZK GOP by je uruchomił. Co prawda przed wyborami trzeba "dobrze obiecać", ale warto także trzymać się realiów. Uruchomienie nocnej linii na trasie do Katowic wymaga uzgodnień nieco szerszych niż miejskie.
_________________
Krzysztof Turzański
www.krzysztofturzanski.pl
 
 
niezależny.spi 
obserwator


Posty: 134
Skąd: Centrum
Wysłany: 2010-10-07, 10:54   

Wyjaśnijmy sobie od razu. Samorząd ma za zadanie zaspakajać potrzeby lokalnej społeczności. W zasadzie finansuje wyłącznie zadania nierentowne, bo te rentowne zaspakaja po prostu wolny rynek. Dlatego nie stosujmy argumentów "to nieekonomiczne", bo niewiele to wyjaśnia. Pozostają natomiast dwie kwestie: sfinansowania tego celu i występowania faktycznych potrzeb. Co do finansów słyszałem niedawno jak obecny prezydent chwalił się, że w ramach corocznych rozliczeń z KZK GOP miasto otrzymało z powrotem ok. 0,5 mln zł. Może więc wystarczyoby na nocną komunikację? Co do określenia potrzeb, myślę, że tu wielkiego manewru nie ma. Ewentualną linię nocną należałoby po prostu dostosować do istniejących linii nocnych w GOP. Faktem jest więc to, że sprawa wymaga uzgodnień między miastami.
A czy faktycznie te linie w Piekarach cieszyłyby się jakimś zainteresowaniem, to może pokazać tylko czas. W przypadku linii autobusowej łatwo zmienić rozkład czy nawet ją zlikwidować (jeżeli nie będzie zainteresowania), więc wielkiego ryzyka nie ma.
Myslę więc, że obojętnie od rezultatu warto zająć się tym tematem na poważnie.
 
 
P Śl 


Posty: 582
Skąd: MHN
Wysłany: 2010-10-07, 11:22   

georg11 napisał/a:

Uważasz,że utrzymywanie nocnych kursów w takich Piekarach jest ekonomicznie uzasadnione? Ilu ludzi będzie korzystać z tej komunikacji?

Przez takich nierozumnych jak ty sprawa wyglada jak widac.
MephiR napisał/a:
Komunikacja miejska nie musi być uzasadniona ekonomicznie. Po to jest dotowana przez samorządy, aby służyła mieszkańcom, a nie skupiała się na działalności komercyjnej. Poza tym nie należy oczekiwać, że nagle nocnymi autobusami zaczną jeździć tłumy. Minęły lata od likwidacji takich połączeń w GOP-ie, dlatego ludzie się o nich odzwyczaili. Trzeba ich znów nauczyć, że istnieją takie linie i da się nimi spokojnie dojechać do domu.

No mniej wiecej tak to wyglada. W wypadku "popytu imprezowego" to on wytworzy sie dosc szybko. Jesli chodzi o wyjazdy i powroty do pracy to najpierw musza byc kursy, a dopiero potem raczej moze sie wytwarzac popyt. Kiedys nocne kursy nie byly potrzebne albo co najwyzej w znikomym stopniu, natomiast obecnie jest sporo zakladow, w ktorych ludzie pracuja zmianowo. Dodajac do tego, ze do tych miejsc trzeba sie czesto troche kilometrow przemiscic nie da sie tego zrobic bez nocnej komunikacji.
A jak to wyglada dzisiaj wybor w takiej sytuacji ? :
- kupujesz samochod,
- szukasz innej roboty,
- ZMIENIASZ ADRES ZAMIESZKANIA NA TEN POZA PIEKARAMI.
Pytanie brzmi czy chcemy aby miasto sie rozwijalo albo zeby ludzie z niego uciekali ?

Krzychu napisał/a:
I trudno bez szczegółowych analiz (jakie jest zapotrzebowanie i na jakich liniach - kierunkach, plus oczywiście koszty) dać jednoznaczną odpowiedź jakie rozwiązanie będzie najlepsze.
Bez analiz mozna stwierdzic, ze najlepszym rozwiazaniem byloby nocne 114 i nocna 5, ale wiadomym jest, ze to nierealne. Analiza nie wykaze Ci faktycznych potrzeb, bo zwyczajnie jak juz wspomnialem najpierw musi byc linia, a dopiero potem spodziewalbym sie z czasem wzrastajacego popytu.
Krzychu napisał/a:
Dlaczego nie ma tych linii? Z powodów ekonomicznych.

Gdyby linie tworzyc z powodow ekonomicznych to bysmy w miescie mieli pare dziadowskich kursow, a na pozostalych trasach byli by prywatni busiarze lub chodzilbys pieszo. Szkoda tylko, ze kazdy patrzy na bezposrednie przelozenie ekonomiczne - musimy wylozyc dodatkowe pieniadze na komunikacje. Niestety nikt nie patrzy szerzej, ze np. przez jej brak ktos zamiast pracowac siedzi w domu. Gdyby dzieki temu mogl pracowac mialby pieniadze, wydawalby ja w tym miescie napedzajac gospodarke, nie siedzi w urzedzie pracy pobierajac z niego pieniadze. Inny moze chcialby sie wprowadzic do Piekar, ale nie ma nocnej komunikacji, nie rozwija sie nocne zycie, a wiec stwierdza, ze do takiej dziury to on sie nie chce wprowadzac. itd. itd. Przykladow to mozna tutaj stworzyc tysiace, bo ekonomia to jest bardzo szeroka siec zaleznosci, a nie tylko to, ze ja musze rzucic kilkadziesiat tysiacy z budzetu na ta komunikacje. Takie rozumienie ekonomii jest dobre dla jednostki, ale nie dla miasta.
Ciezko sie dziwic, ze taki obraz rzadzacy nam prezentuja skoro do rady miasta/ prezydentow kandyduja lekarze, nauczyciele, politolodzy i gornicy, a ekonomistow ze swieca szukac. (na Twoich listach ciezko ich znalezc)
Krzychu napisał/a:
Gdyby się opłacały to KZK GOP by je uruchomił.

Nie wiesz o czym mowisz. Zycie juz nie raz pokazalo jak KZK dziala. Ich dzialalnosc ogranicza sie wylacznie do utrzymywania "constans'u" tzn. dbaja o to, zeby im na ich grube pensyjki starczylo i zeby byly fundusze na finansowanie komunikacji. Jednak to drugie ani troche nie polega na reorganizacji poprawiajacej dochodowosc, tylko "ssanie" z gmin czlonkowskich. Ich reorganizacja w sumie jest, ale polega ona jedynie na bezmyslnych cieciach.
Tak, wiec na inicjatywe KZK nie ma co liczyc. Powiem wiecej, nawet zewnetrzna inicjatywe potrafia spaprac dokladnie. W Katowicach wyszlo to dosc dobrze, w Dabrowie wrecz przeciwnie.
http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1749
Co do wiedzy na temat KZK i MZKP to porozmawiaj z Igorem Kałuckim, bo ZTCW to kolega sie udziela w tym temacie od kilku juz lat to tez ma dobry obraz sytuacji.
Krzychu napisał/a:
Uruchomienie nocnej linii na trasie do Katowic wymaga uzgodnień nieco szerszych niż miejskie.

Dokladnie tak. Zatem ja proponuje podpiecie sie do juz istniejacego, dobrego systemu w Bytomiu, bo z drugiej strony nocna komunikacja to nie tylko Katowice, ale tez inne miasta GOPu. Dzieki niemu dojazd jest zapewniony takze do Katowic, ale i Chorzowa jak i innych miast.
Krzychu napisał/a:
Co prawda przed wyborami trzeba "dobrze obiecać", ale warto także trzymać się realiów.

Zatem nie obiecujmy. Co Ty jako juz radny jestes w stanie zrobic w tej sprawie ?

Z mojej strony wyglada to tak: Ty - mlody, zatem majacy checi do dzialania, Korfanty no raczej przeciwnie :) . Jednak ja ze swojej strony oczekuje jak to juz ktos okreslil pozytywnej kampanii i konkretnego dzialania. Ja nie oczekuje nie wiadomo czego, tylko rozwiazania jednego wazne, wrecz palacego problemu, ktorego jak sam zauwazyles od x lat nikt nie potrafi rozwiazac.

Jesli natomiast kampania ma polegac na ladnych haselka i obrzucaniu Korfantego blotem to ja dziekuje za taka kampanie i takiego prezydenta.

Co do aspektow ekonomicznych jeszcze, na nocki kasy szkoda, ale ciekawe, ze nikomu nie szkoda pieniedzy wyrzucanych totalnie w bloto na codziennego czartery na 5tce dublujace sie z innymi kursami w jedna strone. W dodatku w wiekszosci na przegubach. 4/5 par kursow nocki i 4 pary czarterow na 5tce - ciekawe ile dalo by sie zaoszczedzic na samym uporzadkowaniu tego drugiego ?
 
 
P Śl 


Posty: 582
Skąd: MHN
Wysłany: 2010-10-07, 11:34   

niezależny.spi napisał/a:
Co do finansów słyszałem niedawno jak obecny prezydent chwalił się, że w ramach corocznych rozliczeń z KZK GOP miasto otrzymało z powrotem ok. 0,5 mln zł. Może więc wystarczyoby na nocną komunikację?

W przedstawionej przeze mnie formie starczylo by to na jakies 2 lata kursowania tego w formie darmobusow znanych z hipermarketow ;) . Tak mnie teraz naszlo - Moze od razu z gory zrobic ta nocke zlecona bezposrednio przez miasto, bo jak widze jak KZK podchodzi do tych nocek jak za przeproszeniem do zabawy g***** to mnie az skreca. Do tego koszt pomniejszyl by sie o te jakies dziwne haracze za nia bedace wyzsze niz calkowita stawka za nia.
 
 
a1_piekary 



Posty: 24
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2010-10-07, 12:20   

Argumenty i pomysł na nocną linie 185 forumowicza P Śl super :) . Brakowało takiego głosu. Wracałem już kilka razy z Katowic przez Bytom do domu. Brakuje połączenia nocnego z Bytomia do Piekar Śl. i wracałem pieszo domu :( (godzina drogi pieszo). Te połączenie było bym kompromisem. Z Katowic i okolic zawsze będzie można wrócić do domu przez Bytom. W Piekarach jest około 59 tyś, więc na weekend linia 185 na pewno nie woziła by powietrza :) .
 
 
MephiR 



Wiek: 30
Posty: 415
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-10-07, 12:33   

a1_piekary napisał/a:
Brakuje połączenia nocnego z Bytomia do Piekar Śl. i wracałem pieszo domu :( (godzina drogi pieszo).

Znam ten ból :P . Też tak kiedyś szedłem do Piekar. Raz zdarzyło mi się nawet zobaczyć ciekawe zjawisko. Mianowicie na skrzyżowaniu Bytomskiej z obwodnicą widziałem mgłę, która z daleka wyglądała jak bardzo nisko zawieszona chmura, przelatująca z jednej strony jezdni na drugą. Później musiałem przez nią przejść :P . Ciekawe doświadczenie...
_________________
Blog o Bytomiu
 
 
P Śl 


Posty: 582
Skąd: MHN
Wysłany: 2010-10-09, 10:01   

a1_piekary napisał/a:
Argumenty i pomysł na nocną linie 185 forumowicza P Śl super :) . Brakowało takiego głosu. Wracałem już kilka razy z Katowic przez Bytom do domu. Brakuje połączenia nocnego z Bytomia do Piekar Śl. i wracałem pieszo domu :( (godzina drogi pieszo). Te połączenie było bym kompromisem. Z Katowic i okolic zawsze będzie można wrócić do domu przez Bytom. W Piekarach jest około 59 tyś, więc na weekend linia 185 na pewno nie woziła by powietrza :) .

Ciesze sie, ze moja wizja sie podoba. O to mi wlasnie chodzilo - o kompromis. Tak, wiec mozesz sie zabrac za pisanie petycji ;) . Masz wzor z Dabrowy, mase argumentow, a nawet w przeciwnosci do Dabrowy wizje techniczna rozkladu :) .

ps. Chyba wyjasnilo sie czemu Zaglebie za ta nocke placi tak slono - wspanialomyslny KZK ze swoim podejsciem do prawa przetargowego stworzyl nocke na bazie 902, na ktorej to jezdzi PKM Sosnowieś za ok. 5 zł, zamiast 908 i ok 4zł. W takim podejsciu i stworzeniu 185N powinno to miasto kosztowac ok. 4 zł, a nie 5 jak to poczatkowo zakladalem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


  Facebook

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Theme by: PatrykSpec | bilety lotnicze | bilety autokarowe | kino Bytom


Wszelkie Prawa Zastrzeżone, (c) Zeld Strona Główna | Pomoc